Az adózás rendjéről szóló törvény módosítása értelmében fizetési könnyítési és adómérséklési tárgyú kérelmet kizárólag elektronikus úton nyújthatják be az alábbi adózói körbe tartozó ügyfelek: munkáltató, kifizető (ideértve az egyéni vállalkozónak nem minősülő magánszemély munkáltatót is), állami foglalkoztatási szerv, kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő, a társadalombiztosítás ellátásaira és a magánnyugdíjra jogosultakról, valamint e szolgáltatások fedezetéről szóló 1997. évi LXXX. törvény (továbbiakban: Tbj.) 4.§ b) pontja szerinti egyéni vállalkozó, Magyarországon bejegyzett egyház, szakképző iskolai tanulót tanulószerződés alapján foglalkoztató adózó, a Tbj. 56/A.§ (4) bekezdése szerinti kötelezett, az Art. 8. számú melléklet szerint összesítő nyilatkozat benyújtására kötelezett adózó.

A fenti szabály egyaránt vonatkozik a kérelem módosítására és visszavonására.

A fenti körbe tartozó adózók által papír alapon benyújtott kérelméhez joghatások nem fűződnek, az abban foglaltakat az adóhatóság eljárása során nem veheti figyelembe. Így a papír alapon benyújtott kérelem a végrehajtási eljárás szünetelését sem idézi elő.

Az elektronikus ügyintézés feltétele, hogy az adózó, illetőleg képviselője ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációs eljárás során képzett felhasználói névvel és az általa meghatározott jelszóval rendelkezzen - tájékoztatott a NAV.

Az elektronikus kérelem benyújtásának részleteiről a www.nav.gov.hu „Letöltések”/”Nyomtatványkitöltő programok” menüben található részletes tájékoztatás.

Címkék: könnyítési eljárás, illeték, NAV, változás, adó, gazdaság