A Praktiker áruházakban már október vége óta karácsonyi hangulat uralkodik. Az enyhe időjárás, ami időként még decemberre is jellemző, alaposan megváltoztatta a fogyasztói szokásokat. 14-16 fokban a vásárlók nem vásárolnak karácsonyi termékeket, senkinek sincs igazi karácsonyi hangulata, hiába a széles áruválaszték és a jó árak, ezért a Praktiker tapasztalatai szerint a karácsony előtti utolsó hétvégére, az aranyvasárnapra várható a legnagyobb forgalom.
A Praktiker 10 üzletegységének parkolójában – alvállalkozók bevonásával – fenyőfa árusítás is zajlik, ennek ellenére az egyik legkedveltebb árucikk a Praktiker áruházakban az utóbbi hetekben a műfenyő. 2009 óta folyamatosan nő a műfenyők forgalma a Praktiker eladásait tekintve, nőtt a választék is, már kapható például 40 ezer forintos műfenyő is. A Praktiker évről évre egyre jobb minőségű műfenyőket kínál. A forgalom növekedését magyarázhatja, hogy felmérések szerint a vásárlók egyre környezettudatosabban vásárolnak, másfelől viszont az is tény, hogy egy műfenyő vásárlása esetén a vevő minden évben megspórolhatja egy igazi fenyőfa árát, nem is beszélve annak szállításáról, méretre igazításáról.
A karácsonyi dekorációs termékek fogalma 25 százalékkal nőtt december elejéhez képest a barkácsláncnál. A Praktiker tapasztalatai szerint azonban a magyarok konzervatívabbak a díszek, díszítések kiválasztását tekintve. Míg eddig a piros-arany, vagy a kék-ezüst színkombinációk domináltak, úgy idén már a lila, a burgundi, barna és türkiz színek több variációja is megtalálható a Praktiker választékában, ennek megfelelően a lilás árnyalatok és a hófehér, illetve átlátszó díszek, termékek fogynak igazán. A hagyományos üveg, illetve műanyag díszek mellett új formákat (pl. cukorpálca) hozott be a Praktiker, valamint tavalyhoz képest bővítette az olyannyira divatos „skandináv-mintás”, valamint textil termékek választékát is.
Címkék: díszek, Praktiker, vásárlás, ünnep, karácsony, gazdaság