A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) 2012-es marketingtervében azzal számol, hogy a vendégéjszakák száma 1,8 százalékkal nő a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, a belföldi vendégéjszakák stagnálnak, a külföldiek viszont 3,6 százalékkal emelkednek. A társaság marketingtervét a nemzeti turisztikai marketing szervezet vezérigazgatója, Horváth Gergely ismertette csütörtökön Budapesten. Elmondta, hogy az előrejelzések szerint a turizmus jövőre világviszonylatban 2-3 százalékkal, Európában 1-3, a feltörekvő országok piacán 10-15 százalékkal bővül.
Jövőre belföldön az egészségturizmusra, a kulturális, a bor- és gasztronómiai turizmusra, a vízparti üdülésre, az aktív és ökoturizmusra, valamint a falusi turizmusra nagy hangsúlyt fektet a MT Zrt. A külföldi kommunikációban szintén az egészségturizmust, a hivatásturizmust, Budapestet és a Balatont emeli ki.
A kereslet egyre inkább a minőség felé tolódik el a külföldi és a belföldi turizmus esetében is. Az idei adatokból látszik, hogy a magasabb kategóriájú szállodákban az áltagnál jobban nőtt a forgalom; a panziók, a közösségi szálláshelyek és a kempingek esetében viszont csökkent.
Így folytatódik a belföldi utazást népszerűsítő, szemléletformáló stratégiai kommunikáció, ezzel párhuzamosan országos kiterjesztésű, termékalapú stratégiai kampányok zajlanak. Az országos termékkampányokra kisebb, regionális, taktikai kampányokkal erősít rá a társaság.
Külföldön aktív és meghatározó jelenlétet tervez a társaság Németországban és Ausztriában. A környező országokban a határ menti régiók turisztikai kínálatának piacra vitelét kívánja fokozottan támogatni a társaság annak érdekében, hogy a régiós szolgáltatókat segítse.
A vezérigazgató kiemelte a hivatásturizmust, mivel a marketingtervben azzal számolnak, hogy a konferenciák száma 3-5 százalékkal nő jövőre.
A Magyar Kongresszusi Igazgatóság (MKI) jövőre is nagy hangsúlyt fektet a céges és a szövetségi rendezvényekre egyaránt, különös tekintettel a magyarországi egészségturizmussal és ezen belül az orvosi turizmussal szoros kapcsolatban álló orvos-kongresszusokra.
A céges rendezvények szempontjából az MKI 2012-ben is kiemelt célpiacainak tekinti Nagy-Britanniát, Franciaországot, Belgiumot, Németországot, az Egyesült Államokat, valamint Oroszországot, ahol a külképviseleti hálózat aktív bevonásával számos értékesítési és marketingakciót tervez.
Az MT Zrt. szerint a hatékony marketingtevékenység végzéséhez, az állami forrásokból rendelkezésre álló költségvetés mellett, külső források bevonása is szükséges. Ennek eszköze a turisztikai szakmai szereplőivel való még szorosabb együttműködés, közös akciók és kampányok végzése a költségek megosztásával.
(Forrás - MTI)
Címkék: Magyar Turizmus Zrt, turizmus, jövő év, külföld, belföld, gazdaság