A kutatás arra is rámutat, hogy az emberek jobban szeretik kedvenc hentesüktől megvenni a húst. Ez ugyanis bizalmi kérdés.

A biztonság, az egészségesség és a minőség. Ez a három fő szempont ami alapján  húst vásárolnak az emberek. Persze sokszor az ár is döntő. "Először is a minőség, meg az ár, nekünk az ár nagyon számít" - Molnár Jánosné.

A kutatásból kiderült: a húst a legtöbben kedvenc kisboltjukból szerzik.

"Van az a húsbolt, ahol helyben vágják a disznót, azokat ott vesszük meg"  - mondta György Tiborné.

A kutatók szerint ez azért van így, mert a húsvásárlást bizalmi dolognak tartják az emberek. A Kaffka Kft. boltvezetője, Mezei Ádám elmondta:  "ez abszolút működik, hiszen a családias légkör megteremti azt a lehetőséget, hogy a vevőink folymatosan visszajárjanak hozzánk."

Hús,


A szakemberek a húsfogyasztási szokásokat is vizsgálták. A magyarok fele baromfihúst fogyaszt rendszeresen, 40 % sertést, 10 % pedig az egyéb húsféléket. Ez az arány régen fordított volt, hiszen hagyományosan sertéshúsevő nemzet vagyunk.

A Kaposvári Egyetem docense azt mondja: érzelmileg annyira sikerült hatni a fogyasztókra, hogy a baromfihús divat lett. Pedig kutatások igazolják, hogy a kálcium-foszfor arány és a koleszterint befolyásoló tényezők is kedvezőbbek egy sovány karajban, mint egy csirkemellben.  

"A jelenlegi pozíciót egy olyan formában kellene megfordítani, hogy a mostani egészségtelen helyzetből kellene mozdítania sertéshúst az egészségesbe. Ennek az egyik legfontosabb eleme lehetene a sokkal jobb kálcium-foszfor arány, mint a baromfinál. Aztán lehetne még eleme az, hogy a sertéshús zsírban szegény" - tájékoztatott a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának egyetemi docense, Dr. Szente Viktória.

Az osztákoknál ez már bevált. Náluk is tévhitek éltek a sertéshúsról. Ott azonban már sikerült ezeket eloszlatni.

Címkék: húsfogyasztás, disznó, felmérés, hús, fogyasztás, gazdaság