Az órákat - Európában egységesen - minden év októberének utolsó vasárnapján állítják vissza. A módszert a napéjegyenlőség által változó nappalok és éjszakák hossza határozta meg. Gazdasági okokból megfigyelték, hogy ha a lakosság ébrenléti ideje megegyezik a nappali világosság idejével, kevesebb villamosenergiát használnak.
Az óraátállításnak köszönhetően, csaknem 6 milliárd forinttal csökken az ország éves energiaköltsége. Az elmúlt években ez a szám csökken. Az utóbbi tíz év adataiból kiderül: a nyári fogyasztás megközelíti a télit, a kezdeti 20 százalékos energiafelhasználásbeli eltérés hat százalékra esett vissza.
Az óraátállítás öt vonatot érint, a MÁV menetrendje viszont nem módosul.
A belföldi vonatközlekedésben a hajnali kettő és három óra között induló személyvonatok az indító állomásokról csak az óraátállítás után indulnak el. Ebben az időszakban egy belföldi személyszállító vonat közlekedik: A Lajosmizséről 2:48-kor induló, Budapest Nyugati-pályaudvarra közlekedő vonat Lajosmizséről már a téli időszámítás szerint indul.
A nemzetközi forgalomban négy személyszállító vonatot érint az óraátállítás, ezek közlekedése az alábbiak szerint alakul:
A Bukarestből 14:45-kor Bécsbe induló, Lökösháza állomásra 2:10-kor érkező, valamint a Bécsből Bukarestbe 19:54-kor induló, Lökösháza állomásra 2:15-kor érkező Dacia nemzetközi gyorsvonatok az állomásról már az óraátállítást követően, a téli időszámítás szerint közlekednek tovább.
A Belgrádból 21:25-kor induló Beograd nemzetközi gyorsvonat Kelebia állomásról a téli időszámítás szerint, 2:15-kor indul tovább a Keleti pályaudvarra.
A Keleti pályaudvarról 23:30-kor Belgrádba induló Beograd nemzetközi gyorsvonat Kelebia állomásra 2:00 órakor érkezik, ahonnan még a nyári időszámítás szerint közlekedik is tovább a célállomás felé.
A közlekedési rendről az utasok indulás előtt érdeklődhetnek a MÁV-START Zrt. telefonos ügyfélszolgálatán, a helyi tarifával hívható MÁVDIREKT vonalon a 06 (40) 49 49 49-es telefonszámon.