A főszezon derekán másfélezer fiatalt sikerült családostul megmozdítani, és a fonyódligeti tábor eseményén kiokosítani őket a földi vízkincs mibenlétéről. Hogy lehetséges ez? A fenntartható életmód kampány elemeit interaktív szemlélettel rakta össze a szervező Kaposvári Roxínház Egyesület.
– Minél több fiatalt szeretnénk a kampányainkra vonzani, hogy megismertessük velük, ők pedig szüleikkel, testvéreikkel, barátaikkal a fenntartható életmód értékeit és eszközeit – mondta Pintér Kata rendező. – Ha megismerik a fenntartható alternatívákat, a jövőben környezettudatos fogyasztóvá válhatnak.
A ma emberének az egészséges, elegendő ivóvíz megteremtése és fenntartása a legnagyobb kihívás, ezért a kampány a víztakarékosságra és a tudatos vízhasználat elterjesztésére fókuszál. A célcsoport a 4-15 éves korosztály, mert úgy gondolják, hogy így a legfogékonyabb és legnyitottabb fiatalok számára a fenntartható életmód a későbbiekben természetes és egyértelmű lesz.
Az oktatási intézmények tantervi struktúrája több ponton érinti ezeket az összefüggéseket, de a tananyag szárazsága, az interaktivitás hiánya miatt nem esik elég hangsúly sem a problémára, sem a környezetünket élhetőbbé tevő hétköznapi cselekedetekre – mondta Szabó Krisztina projekt menedzser.
A standokon a gyerekek interaktív feladatokat kapnak, melyek megoldása „csepp pontokat” ér, ezeket értékes és hasznos ajándéktárgyakra válthatják be.
Ügyességi feladatok és játékos víz-kvíz, vízkeménység-mérés és vízlábnyom-számítás teszi örök élménnyé a környezettudatos magatartást. A rendezvényen kulturális programokkal is szórakoztatják az érdeklődőket. Fellép a Roxínház és az utánpótláscsoport, a lengyeltóti Ördöngös Táncegyüttes, és a Roppantós Táncegyüttes.
Címkék: cseppben a jövönk, promóció, vízgazdálkodás, roxínház, környezetvédelem, gazdaság