Az idén készült el a vasúttársaság a balatonszemesi és a balatonföldvári állomásának perontető karbantartásával. A Kaposváron a tüskevári megállóhely fedett peron alatti burkolatának karbantartási munkái (teljes burkolat csere) vannak folyamatban jelenleg. A MÁV a helyszínen bérlőként tartózkodó Verebély László Vasúttörténeti Egyesülettel vállalta az épület belső festését és a nyílászárók mázolását. Az egyesülettel közös felújításnak köszönhetően hamarosan egy megszépült megállóhely fogadja az utasokat.

A befejezett két balatoni és a tüskevári felújításon kívül Somogy megyében jelenleg nem zajlik hasonló beruházás. A Balaton partján lévő állomások karbantartására, szépítésére egyébként minden évben nagy figyelmet és energiát fordít a MÁV Zrt.

vasútállomás

Emellett 2012-13-ra tervben vették a kaposvári vasútállomás felvételi épületének tetőszerkezet és héjazat cseréjét - tudta meg a  Kapospont.

A MÁV Zrt.-nek országosan kb. 14000 db tulajdonában, illetve vagyonkezelésében lévő épülete van. Ezek karbantartása, illetve felújítása nagy erőfeszítéseket igényel, mivel a rendelkezésre álló források az állaghoz és az állapotokhoz képest nagyon alacsonyak. Ennek ellenére a MÁV próbál mindent megtenni, hogy az utasoknak, és a dolgozóknak elfogadható állapotokat teremtsen. A MÁV Zrt. nem megyénként dönt a munkák elosztásáról mivel országos a felelőssége. Mérlegelni kell, mely területen mely épületek szorulnak azonnali karbantartásra, amelyek esetleg a Somogy megyei épületekhez képest rosszabb állapotban vannak.

A rendelkezésre álló pénzügyi források nagyobb részét zavar-, és hibaelhárításokra fordítja a társaság, hogy a vasúti üzemvitel folyamatos működését biztosítani lehessen. Elsődleges a munkabiztonság és az utazóközönség kiszolgálása. A nagyobb karbantartásokat a MÁV tervezteti, előkészíti és közbeszerezteti. Elsődleges szempontok között a szerkezeti problémák megoldásai szerepelnek, ezek között a legfontosabbak a beázások elhárítása.

Címkék: tüskeári, ZRT, Balatoni, MÁV, Kaposvár, gazdaság