Kaposváron április és június között csaknem 100 panasz érkezet, főként banki és biztosítási ügyben a PSZÁF irodájába. Jelenleg viszont a reálhozam kifizetésekkel kapcsolatban érkezik a legtöbb reklamáció, melyek mennyisége folyamatosan növekszik. Pontos számadatokkal jelenleg még nem tudnak szolgálni, mivel csak most kezdődött el az adatok összesítése - tájékoztatta a KaposPontot a PSZÁF szóvivője, Binder István.
Az országos tanácsadó irodákhoz beérkező panaszok csaknem háromnegyede a devizaalapokon nyugvó jelzáloghitelekkel kapcsolatos hiányosságok miatt voltak. A biztosítási panaszok ügyében a legtöbb probléma a kötelező gépjármű, élet- és vagyonboztosítások szolgáltatásának és kárigényének elutasítása és a biztosítási összeg kifizetése körül volt. Az augusztus elején kezdődött magánnyugdíjpénztári reálhozam kifizetése nyomán, folyamatosan növekszik a megkeresések száma.
A tanácsadók legtöbbször a pénzügyi szolgáltatókhoz küldendő panasznyomtatványok szabályszerű kitöltésében segítettek az ügyfeleknek. Több esetben, a panasz a PSZÁF tanácsadóinak segítségével polgári peres bíróságok, Pénzügyi Békéltető testület vagy fogyasztóvédelem elé került.
A panaszosok az irodákon keresztül közgaszdász és jogász szakemberektől kaphatnak felvilágosítást. Segítenek abban, hogy az adott problémát mely intézménynél tudják a leggyorsabban orvosolni. Tanácsot adnak a panasznyomtatványok kitöltésében és a pénzügyi életvitelben. Díjmentes jogi és anyagi segítséget viszont nem tudnak nyújtani az irodák.
Eddig 1386 darab panaszosnak segítettek a PSZÁF által támogatott pénzügyi irodák. Tevékenységük által pénzügyi békéltető, fogyasztóvédelmi és bírósági peres eljárások indultak.