A Kaposvári Áruk Boljta, a hazai zöldségeket, gyümölcsöket áruló Nagypiac, és a petörkevölgyi vásár. Ezek az úgynevezett alulról szerveződött akciók népszerűsíthetik leginkább a magyar termékeket. 10-ből 8 fogyasztó úgy lép a boltba, hogy magyar terméket akar vásárolni. Aztán mérlegel, és úgy dönt, hogy az olcsóbbat veszi. Így csak 10-ből 3 dönt a magyar termék mellett. Ez derült ki a Kaposvári Egyetem legfrissebb felméréséből.

Az általunk megkérdezett vásárlók is inkább az árak szerint döntenek.

Külföldi terméket vásároljon e inkább vagy magyar élelmiszert váráésol-e, ezt tegyük át magyarra mert most ezt vizsgáltuk.

magyar élelmiszer

Ez az úgynevezett fogyasztói etnocentrizmus. Az egyetem vizsgálatának eredménye szerint csak 34 % vásárol rendszeresen magyar terméket és nagy azoknak az aránya aki inkább csak szóban kedveli a magyar árukat, de végül másikat választ. A tanszékvezető szerint ezt a csoportot kell megcélozni. A kutatás szerint a nemzeti érzelmű fiatalok megengedhetnék maguknak, hogy többet fizessenek a magyar áruért, ennek ellenére sokszor a külföldit veszik le a polcokról.

A szakember szerint ahhoz, hogy versenyképesebb lehessen a magyar termék, ahhoz központi irányításra is szükség lenne.

Címkék: ennivaló, látszatmagyar, magyar termék, élelmiszer, gazdaság