Egyre többen térnek be a Kaposvári Áruk boltjába a nagypiacon.
A nyitás óta kezd kialakulni egy vevőkör. Nem csak az olcsóbb árak miatt, hanem  mert itt olyan helyi termékeket lehet kapni, amit máshol nem.

Egy felmérésből kiderült: egyre fontosabbnak tartják a vevők, hogy magyar terméket vásároljanak. 80%-uk azonban még mindig az árat nézi meg először. Majdnem ennyire fontos nekik a szavatossági idő. A magyar termék jelölését pedig csak 35% figyeli.

magyar élelmiszer


Még mindig kevesen vannak azok, akik nem az árat tartják mindig szem előtt. A kutatásban azt is vizsgálták, hogy mennyire bíznak a magyar védjegyekben a vevők. 10-ből kettő fogyasztó bízik meg a védjegyben. Ausztriában ez 10-ből 9 fogyasztó. Ennek az oka, hogy általában nem ismerik ezeket.

Sokan a szabályozott védjegyeket össze is keverik. Kicsit zűrzavar van ezen a piacon, hiszen  nagyon sok jelölésünk van. A fogyasztó nem igazodik ki. Erre utal az is, hogy spontán módon nem  nagyon tudnak említeni semmilyen magyar termék védjegyet. Ugyanakkor ha látják a jelölést, felismerik - mondta el a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszék vezetője, Dr. Szakály Zoltán.

A szakemberek azt szeretnék elérni, hogy 10-ből a mostani 2-3 helyett legalább 5-6 vásárló legyen olyan, aki megbízik a magyar védjegyekben.   

Címkék: vásárlók, magyar áruvédjegy, marketing, kutatás, gazdaság, Kaposvári Egyetem