A kaposvári vízszolgáltató cég kintlévősége május végére csaknem 50 millió forintra növekedett. A 34 ezer fogyasztóból egyre többen nem fizetnek időben. A két hónapra csökkentett kikapcsolási határidő kedvez a Kavíz-nek. A cég ügyvezetője azt mondja: ők a jogszabályváltozás előtt sem vártak 90 napig.
Mi folyamatosan felszólító-levelekkel próbáljuk a kintlévőségeket rendezni. Amennyiben ennek már nincs hathatós értelme, akkor két út áll előttünk. Az egyik egy jogi út, ami a fizetési meghagyásra vonatkozik, a másik, pedig a kikapcsolás - mondja a KAVÍZ Kft. ügyvezető igazgatója. Ift Miklós hozzátette: a KAVÍZ inkább a jogi utat választja, és mindent megtesz a kintlévőségek behajtására.
A Dunántúli Regionális Vízmű illetékességi területén 700 ezer lakos veszi igénybe a szolgáltatást. A lejárt tartozások összege csaknem másfél milliárd forint. Ennek több mint a fele magánszemélyektől származik. A cég többször is felszólítja a nem fizetőket, 60 nap után pedig korlátozzák a fogyasztást. Somogyban idén 50 alkalommal kellett ezt meglépniük.
Az E.ON-nál van a legnagyobb hátralék. Tíz milliárdokkal tartoznak az ügyfelek az áram és gázszolgáltatónak. A kaposvári ügyfélszolgálat előtt egy férfi a gazdasági helyzetet okolja a gondokért.
Bogdán Ferenc szerint nincs munka, tehát az anyagiakhoz nem férhet hozzá a szegényember. Erről ki tehet - kérdezi elkeseredve.
Az E.ON együttműködik a fogyasztókkal a megoldás érdekében, de csak akkor, ha a korábbi számlákat időben befizették. Így részletfizetést lehet kérni.
Az E.ON Hungária Zrt. szóvivője, Egyházi Nikoletta azt mondja: kikapcsolás előtt két felszólítót küldenek az ügyfélnek. Egyet sima postai úton, a másikat már tértivevényesen, amiben tájékoztatják a tartozása mértékéről, valamint arról, hogy adott időszakon belül, amennyiben nem rendezi a tartozását, kikapcsolják az áramot, a gázt, vagy mindkettőt.
Az áram- és gázszolgáltató csak akkor kapcsolja vissza az ügyfelet, ha az összes tartozását rendezte.
Címkék: 60 nap, kikapcsolás, tartozás, áram, gáz, víz, gazdaság