Sok olyan fogyasztó van, akinek problémát jelent a mindennapi megélhetés, és erőfeszítéseik ellenére is felhalmozódik az áram- vagy gázszámlatartozásuk. Az elmúlt néhány évben nőtt a lejárt tartozások száma. A 90 napos kikapcsolási türelmi idő rontotta a fizetési hajlandóságot, és így egyre többen utalnak késve. Az áram- és gázhasználók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak a társaságnak.

Az új szabályozás július 1-jétől lép életbe, és így már 60 nap elteltével kikapcsolható a fogyasztási hely az áram- ill. gázszolgáltatásból. A kikapcsolást két felszólító levél küldése előzi majd meg.

csekk

Ha valaki a felszólító levelek után sem rendezi a hátralékát és sor került a kikapcsolásra, akkor a visszakapcsoláshoz ki kell fizetnie a lejárt esedékességű számláit, a kamat és felszólítási díjat, valamint a ki- és visszakapcsolás díját. Utóbbit a Magyar Energia Hivatal az áramszolgáltatás esetében 21 936 forintban állapította meg, a gázszolgáltatás esetében pedig - a mérő típusától függően - legkevesebb 19.789 forint ez a díj.

Attól, aki a a kikapcsolást közvetlenül megelőzően rendezi tartozását, a banki átfutási idő miatt kérik az átutalást igazoló banki bizonylatot vagy a befizetett postai csekket. Ezek bemutatására a társaság személyes ügyfélszolgálatán vagy faxon van lehetőség.

Az E.ON részletfizetést tud biztosítani, de csak azoknak az ügyfeleiknek, akik a havi számláikat egyébként időben rendezni szokták, egy éven belül nem kaptak két alkalomnál többször felszólító levelet és nem volt deaktivált részletfizetési lehetőségük. Illetve azoknak, akik év közben nem kértek részszámla csökkentést valamint nem volt az adott fogyasztási hely kikapcsolva az elmúlt egy évben.

A havi részszámlákban kiszámlázott fogyasztási mennyiséget az ügyfelek bármikor módosíthatják, ha változik a fogyasztásuk.

A társaság munkatársai azt javasolják, hogy keressék fel a helyi önkormányzat Egészségügyi és Szociálpolitikai Irodáját, valamint a Családsegítő Szolgálat területileg illetékes központját, ahol lehetőség van többféle támogatás igénylésére. Egyes önkormányzatok szociális irodáin adósságcsökkentési támogatás igényelhető a három hónapon túli hátralékok kiegyenlítésére. Lakásfenntartási támogatás igényelhető a tárgyhavi számlák részbeni kiegyenlítésére minden önkormányzatnál.

A Családjainkért Alapítvány és a Héra Alapítvány az energiaárak emelkedése miatt súlyos helyzetbe került családokat támogatja.

áramszolgáltatás

A szociálisan rászoruló, ún. védendő fogyasztókat részletfizetéshez, fizetési haladékhoz és előre fizetős mérőhöz való jog illeti meg. Az E.ON szolgáltatási területén 80.000 védendő fogyasztót tartanak nyilván. Azok az ügyfelek, akik úgy ítélik meg, hogy jogosultak lehetnek a kedvezményre, a telefonos ügyfélszolgálaton és a személyes ügyfélszolgálati irodákban kérhetik az ún. induló csomagokat, valamint bármikor letölthetik a társaság honlapjáról (www.eon-energiaszolgaltato.com).

A már csak csütörtökig érvényben lévő jogszabályok szerint, összeghatártól függetlenül, a 90 napon túl nem fizető lakossági ügyfeleket kapcsolhatják ki a villamos energia, illetve földgáz-szolgáltatásból. Két alkalommal postáznak fizetési felszólító levelet, melyben a kikapcsolás lehetőségére is felhívják a figyelmet. A levelekben tételesen felsorolják a fogyasztó tartozását bizonylatszám, esedékesség és összeg szerint. Harmadik alkalommal kikapcsolási értesítő kerül kiküldésre tértivevényesen, amely értesítőben megadják azt a 30 napos időintervallumot, amelyben a fogyasztót kikapcsolhatják a szolgáltatásból. Ha az ügyfél ezt követően sem rendezi a tartozását (a kikapcsolás reggelén ellenőrzésre kerül, hogy a befizetés megtörtént-e, ezt követően kapják meg a kikapcsolási munkautasítást a szerelők), akkor a kikapcsolási felszólítóban megjelölt időszakban a folyamatos áram/gázszolgáltatást megszüntetik.

Címkék: részletfizetés, e.on, változás, tartozás, Kaposvár, gazdaság