A Dél-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság 2011. februárjában befejezte a Dráva-Mura torkolati szakasz szabályozási munkáit. A program zárásaként az érdeklődők teljes képet kaphattak a fejlesztésről és annak eredményeiről, valamint megtekinthettek egy látványos fotóbemutatót, melynek témája a Dráva természetközeli állapotának megismerése volt.
A konferencián többek között elhangzott, hogy a Horvátország és Magyarország együttműködését igénylő program legfontosabb feladata a Dráva-Mura torkolat irányított újrarendezése, melynek eredményeként a torkolat visszaállhat eredeti, 40 évvel ezelőtti helyére. A rendezésre azért volt szükség, mert a két folyószakasz jelenlegi állapotában egy jelentősebb árhullám hatására átszakadhatott volna, elárasztva a Barcs-Nagykanizsa vasútvonalat, Őrtilos vasútállomását, valamint a parti területeket.
A beavatkozás mindvégig a környezetvédelmi szempontok figyelembevételével történt, annak érdekében, hogy a terület „ökológiai folyosó” funkciója megmaradjon, továbbá az egyéb mederszakaszokon a két folyó természetes építő és romboló tevékenysége a jövőben is érvényesüljön. A rendezésnek köszönhetően immáron nagyobb biztonságban vannak a parti területek – mondta el Németh Gábor, a projekt menedzsere.
A szükséges engedély megszerzésével, valamint a konferencia lebonyolításával a program utolsó szakaszát is sikeresen zárta az igazgatóság. Természetesen, a munka ezzel nem ért véget, hiszen a terület biztosítása továbbra is állandó felügyeletet igényel, valamint
kiemelten fontos a megépült művek folyamatos figyelemmel kísérése.
A beruházás az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-dunántúli Operatív Programja az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg. A projekt összköltsége 638 millió Ft volt.