Megvalósíthatósági tanulmány készül a Balaton vasúti megközelíthetőségének javítására és körbejárhatóságának fejlesztésére. Az esettanulmány a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő  Zrt. honlapján jelent meg.

A vizsgálandó vasúti szakaszok körébe tartozik a Szabadbattyánból induló, a Balaton déli oldalán Balatonszentgyörgyig tartó vonal, amely Keszthelyen és Tapolcán át jut el az északi partig, hogy amellett újra Szabadbattyánba érjen.

Balatoni vonat

A körvasútnak is mondható vonalhoz több ponton csatlakoznak szárnyvonalak, amelyeket szintén vizsgálniuk kell a tanulmányt készítőknek. Ilyen például a Kaposvár-Fonyód, a Siófok-Kaposvár vonal, illetve a Balatonmáriafürdő-Somogyszob vagy a Balatonfenyves-Csisztapuszta közötti keskeny vágányú szakasz.

Érdekes momentum a kiírásban, hogy megvizsgálandó Keszthely és Hévíz vasúti összeköttetése - amelyről évtizedek óta fel- fellángoló viták folynak - és az is, hogy Veszprémbe miként juthatna be a vasút.

Jelenleg Balatonszentgyörgy és Sármellék között még közlekedésre alkalmas a pálya. Feltehetően a sármelléki repülőtér indokolja azt az előírást, hogy a pályázók térjenek ki ennek a vonalnak a Nagykanizsa-Zalaszentiván-Szombathely vasútvonalig történő meghosszabbítására.

A pályázatokra ajánlatot július 7-éig lehet benyújtani, s a tervek szerint augusztus 5-éig azokat el is bírálják. A nagy formátumú tanulmány megírására a szerződést augusztus 15-én kötné meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A kiírt pályázat rövidített szövege itt olvasható.

 

Címkék: körvasút, Csisztapuszta, Balatonfenyves, Fonyód, Balaton, gazdaság