A feladat magába foglalja az előkészítő tanulmány, valamint az engedélyezési és tender tervek elkészítését, továbbá a nyertesnek elő kell készítenie az uniós támogatási kérelmet, amit előbb az NFÜ-vel, majd az Európai Bizottsággal kell jóváhagyatni.
Ajánlatot az a cég tehet, amelynek az elmúlt három évben a vasúti tervek készítéséből - összesen - legalább nettó 680 millió forint árbevétele származott. Referenciaként - szintén az elmúlt három évből - egy 25 kilométeres kétvágányú, vagy pedig egy 50 kilométeres egyvágányú vonalon végzett hasonló előkészítő munkát kell felmutatni.
Az ajánlattételi határidő június 30. Az eredményhirdetés tervezett időpontja július 29., a szerződést várhatóan augusztus 18-án kötik meg.
A 66 kilométer hosszú vasúti pálya munkát nettó 680 millió forintra becsüli a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az előzetes tervek szerint a 85 százalékban az Európai Unió Kohéziós Alapja, 15 százalékban hazai forrásból fedezett beruházással a vasúti pálya korszerűsítését úgy készítik elő, hogy a pályafelújítás mellett számolnak a felsővezeték-rendszer és a biztosítóberendezések átépítésével, valamint a gyalogos és közúti átjárók felújításával is. A közút-vasút kereszteződések egy része teljesen átépül, a legveszélyesebb, nagy forgalmú helyeken pedig alul- vagy felüljárókat létesítenek.
A rekonstrukciós munkálatok eredményként a vonatok sebessége a jelenlegi óránkénti 100 kilométerről 120 kilométerre növekedhet a lakott helyeken kívül vezető pályaszakaszokon, a többi részén marad a 100 kilométeres sebességmaximum. Az előkészítési munkák részeként el kell készülniük az engedélyezési terveknek, ezt követi az építési engedélyezési eljárás, majd a megszülethetnek a tendertervek. A beruházás kivitelezése legkorábban 2013 második felében startolhat.