Az előzetes tervek szerint a 85 százalékban az Európai Unió Kohéziós Alapja, 15 százalékban hazai forrásból fedezett beruházással a vasúti pálya korszerűsítését úgy készítik elő, hogy a pályafelújítás mellett számolnak a felsővezeték-rendszer és a biztosítóberendezések átépítésével, valamint a gyalogos és közúti átjárók felújításával is. A közút-vasút kereszteződések egy része teljesen átépül, a legveszélyesebb, nagy forgalmú helyeken pedig alul- vagy felüljárókat létesítenek.
A rekonstrukciós munkálatok eredményként a vonatok sebessége a jelenlegi óránkénti 100 kilométerről 120 kilométerre növekedhet a lakott helyeken kívül vezető pályaszakaszokon, a többi részén marad a 100 kilométeres sebességmaximum. Az előkészítési munkák részeként el kell készülniük az engedélyezési terveknek, ezt követi az építési engedélyezési eljárás, majd a megszülethetnek a tendertervek. A beruházás kivitelezése legkorábban 2013 második felében startolhat.
Az előkészítési projekt másik részeként átfogó megvalósíthatósági tanulmány készül a Balaton körüli és a kapcsolódó vasútvonalak jövőbeni hasznosíthatóságáról, fejleszthetőségéről, az állomások és megállóhelyek korszerűsítésének módjáról. A tanulmány a Balaton tágabb környezetének vasúti közlekedését is vizsgálja majd, felméri a Győrtől Veszprémen át Kaposvárig, illetve a nyugati országhatártól Székesfehérvárig terjedő terület Balaton felé irányuló vasútvonalainak szerepét is.
A közlemény idézi Loppert Dánielt, a NIF kommunikációs vezetőjét, aki elmondta, régen várt korszerűsítéssel biztonságosabbá, kényelmesebbé válhat a vasúti közlekedés a Balaton déli partján. A megvalósíthatósági tanulmány segítségével meghatározhatók azok a fejlesztések, amelyek jótékony hatást gyakorolnak a térség idegenforgalmára is – tette hozzá. A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program keretén belül valósul meg.
Címkék: mentrend, egymilliárd, máv, beruházás, vasút, gazdaság