A város 136 millió forintot nyerhet egy helyi élelmiszerek értékesítését szolgáló üzlet megépítésére, a Kaposvár védjegy kialakítására, illetve a program népszerűsítésére, a helyi élelmiszerek fogyasztásának az ösztönzésére. A programról Szita Károly polgármester és Szakály Zoltán egyetemi tanszékvezető tartott sajtótájékoztatót kedden délelőtt.
A kaposvári gazdaságpolitika kulcsa a foglalkoztatás növelése. Ennek egyik újabb lehetősége a helyi élelmiszeripar tudatos fejlesztése, amelynek része az új kaposvári nagypiac felépítése is.
- Az élelmiszeripar ma is több mint ezer embernek ad munkát Kaposváron, a célunk azonban a stabilitás és a bővítés, vagyis az, hogy minél több jó minőségű, egészséges termék készüljön városunkban, újabb munkahelyeket teremtve ezzel. Közös érdekünk, hogy Kaposvárral beazonosítható termékek jelenjenek meg a piacon, akár tejről, mézről, húsról, vagy egyéb élelmiszerről van szó - mondta Szita Károly polgármester.
A város megbízta a Kaposvári Egyetemet azzal a feladattal, hogy egy kutatási program részeként dolgozza ki annak elméleti és gyakorlati hátterét, hogyan lehetne a helyi termelőket ösztönözni a Kaposvár védjeggyel ellátható, márkázott termékek előállítására. A napokban elkészült a tanulmány, amelyet pályázati anyagként nyújt be a város az Új Széchenyi Terv kiírására. A célok megvalósítására 136 millió forintot lehet nyerni.
- Az országban nincs még egy olyan város, ahol minden adott lenne ehhez a programhoz. Jelen van az egyetem kutatói és marketing háttere, a termelői és feldolgozói háttér, az elkötelezett önkormányzat, amely teret is ad ennek és reményeink szerint az itt élők, akik patrióta hozzáállásukkal értelmet adnak az egésznek - mondta Dr. Szakály Zoltán egyetemi docens.
A Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának tanszékvezetője szerint több évtizedre szóló folyamatot indítanak el, amelynek ez a kutatás az első lépése. A vizsgálat szerint a helyi élelmiszereket árusító üzlet már 200-250 termékkel is rentábilis lehet, ehhez azonban szükség van a helyi vásárlók megnyerésére, a helyi védjegy kialakítására és a helyi élelmiszerek imázsának erősítésére.
A program sikere hozzájárulhat a város gazdaságának erősítéséhez, segítheti a helyi termelők megélhetését. A márkázott, Kaposvár védjeggyel ellátott termékek pedig turisztikai attrakcióvá is válhatnak.
Címkék: védjegy, kaposvár védjegy, élelem, élelmiszeripar, kaposvár, gazdaság