A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete eddig nem rendelkezett vidéki kirendeltséggel, így adott esetben a fogyasztók kénytelenek voltak Budapestre utazni a komplikáltabb, telefonon nem elintézhető ügyeik intézésére, panaszaik orvoslására. A hatóság a tanácsadó hálózat segítségével szeretné elérni, hogy az ügyek tekintélyes része helyben oldódjon meg a fogyasztó és a pénzügyi cég között. Ugyanakkor a PSZÁF munkáját jelentősen megkönnyíti, ha a panaszok előzetes szűrésen mennek keresztül, mielőtt beérkeznek a szervezethez A személyes ügyfélfogadás szükségességét alátámasztja, hogy a PSZÁF-hez személyesen forduló fogyasztók száma a tavalyi utolsó negyedévben negyven százalékkal emelkedett 2009 azonos időszakához képest.


A nyolc vidéki nagyvárosban e hónapban nyílt irodahálózat kaposvári "fiókja" a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen (Fő u. 57.) található, ahol szakirányú közgazdasági, illetve jogi végzettséggel rendelkező munkatárak állnak a panaszosok rendelkezésére - előzetes tanácsadással azonban nem foglalkoznak. Terveik szerint az írásos panaszokra 30 napon belül, a szóban érkezőkre pedig lehetőség szerint azonnal válaszolnak.

Az ügyfeleket heti huszonnégy órában, hétfőn 8 és 16, kedden 12 és 16, szerdától péntekig pedig 8 és 12 óra között várják. Ugyanezen időszakban érhetők el a szakemberek a 82-510-868 telefonszám 20015-ös mellékén is. Írásos kérdéseket, reklamációkat a kaposvar(kukac)penzugyifogyaszto.hu e-mail címen fogadnak.

Címkék: PSZÁF, biztosítók, panasziroda, bankok, fogyasztóvédelem, gazdaság