Vannak, akik támogatják a tervet, mondván: megkönnyítené a közlekedést a régóta tervezett második kompjárat. És vannak ellenzők is, akik úgy vélik: turisztikai szempontból sokkal jobb, ha a turisták körbeutazzák a Balatont. Hogy végül melyik megoldás felé billen a mérleg, az hamarosan eldőlhet. Feláll ugyanis egy szakértői bizottság, amely felméri, hogy milyen környezetvédelmi, gazdasági és közlekedési előnyökkel járhat a második balatoni kompjárat beindítása Badacsony-Fonyód között. Eredmény novemberben várható.
Egyébként a Badacsony-Fonyód között közlekedő járatokat évente 100-120 ezer utas veszi igénybe. Évek óta tervezik már egy újabb kompjárat beindítását, ám erre eddig nem volt lehetőség. Tavaly végül sikerült uniós támogatást nyerni a program megvalósítására. Ennek első lépéseként közbeszerzési eljárást írtak ki a megvalósíthatósági tanulmányok elkészítésére. A közbeszerzési eljárás a napokban zárul le, azután felállhat és megkezdheti munkáját a szakértői bizottság, amely az idei teljes hajózási szezon tapasztalatait, adatait elemzi majd.
Előtanulmányok már készültek, ezek alapján az új kompjárattal csökkenne például a szántódi rév terhelése, ugyanígy a Balaton nyugati medencéjének településeire is kisebb teher nehezedne. Ugyanakkor közvetlenebb volna az összeköttetés az északi part és az M7-es autópálya között. Az 5,5 kilométeres távot az új kompjárat 20 perc alatt tenné meg. A teljes beruházás mintegy hétmilliárd forintba kerülne – ebben nemcsak a hajók beszerzése, hanem a meglevő infrastruktúra átalakítása is szerepel. Ha a felmérések és a pályázatok pozitív eredménnyel zárulnak, 2014-től már közlekedhet a Balatonon az új kompjárat.
Évek óta nincs válasz arra: kell-e még egy komp a Balatonra Fonyód és Badacsony közé. Hamarosan választ kaphatunk a kérdésre, ugyanis elkezdi munkáját egy ezt vizsgáló szakértői bizottság.