A szervezet megalakulásáról, a majdani működés lényegéről Szita Károly polgármester és Gombos Attila vezérigazgató tartott sajtótájékoztatót péntek délelőtt a városházán.
Kaposvár közgyűlése tavaly novemberben azért döntött a Kaposvári Közszolgáltató Holding megalakításáról, hogy a fő közszolgáltató vállalatok egységes irányításával egy olyan vagyonkezelő cég jöjjön létre, amely hatékony működéssel jobb minőségű szolgáltatásokat biztosít a kaposváriaknak.
A cég kialakítása már javában zajlik, hamarosan megtörténik a jelenleg önállóan működő cégek - a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt., a Kaposvári Önkormányzati Vagyonkezelő és Szolgáltató Zrt., a Kaposvári Városgazdálkodási Zrt., a Kaposvári Nagypiac Kft., a Kaposvár Jégcsarnok Kft., a Kaposvári Víz- és Csatornamű Kft., valamint a Deseda Kemping Kft., a Kapos Televízió és Rádió Kht. - apportálása.
- Az a célunk, hogy újra hitet téve a közösségi tulajdon mellett egy olyan erős céget hozzunk létre, amely garantálni tudja a kaposváriaknak az ellátás biztonságát és a kiszámíthatóságot, s megfizethető áron a jelenleginél is jobb szolgáltatást kínál - mondta Szita Károly.
Kaposvár polgármestere hozzátette: a közszolgáltatásokban nincs helye a magánosításnak. Megfelelő árat és minőséget ugyanis csak azáltal lehet biztosítani, hogy ezek a cégek nem profitorientáltak. Márpedig a cél az, hogy Magyarországon a kaposváriak járjanak a legjobban, az, hogy az országban az elmúlt évekhez hasonlóan továbbra is itt kelljen a legkevesebbet fizetni a közszolgáltatásokért. Mindezt azonban úgy kell elérni, hogy a jelenlegi, évi 550 milliós önkormányzati támogatást 2014-re a felére lehessen csökkenteni.
- A holding megalakulásából származó előnyök már az idei évben érezhetők lesznek. Egy olyan vagyonkezelő cég jön létre, amely a közös beszerzési rendszernek, számlakezelésnek, informatikai rendszernek, központi kontrollingnak köszönhetően hatékonyabban működik majd, mint a most még önállóan működő cégek - mondta Gombos Attila. - Az átalakítás után egy meghatározó, 7 milliárd forint árbevételű cég jelenik meg a piacon, amelynek feladata az is, hogy terjeszkedjen, s növelje a szolgáltatások körét. A holding célja ugyanakkor nem a profitszerzés, hanem az eredményorientált működés - tette hozzá a cég vezérigazgatója.
A kaposváriak júliustól a Corso üzletház délkeleti épületében berendezett ügyfélszolgálaton egyablakos ügykezeléssel, kulturált körülmények között intézhetik a vízművekkel, városgazdálkodással, tömegközlekedéssel és vagyonkezelővel kapcsolatos ügyeiket.

Címkék: holding, minőség, szolgáltatás, ügyfélszolgálat, gazdaság