Aki különlegeset akar adni, bonsait vesz, aki praktikusat, az pedig zoknit. Az eladók szerint jobb a forgalom a bevásárlóközpontokban, mert oda vásárlási szándékkal jönnek a vevők. Az eladók azt mesélik, egyre többen így vesznek ajándékot.

- Egyelőre ilyen ruhaféléket nézelődünk, illetve a család többi tagjának, a kisgyermekeknek játékot. Most volt időnk eljönni, egy kicsit körülnézünk - mesélte Várdai Szabina.

Népszerű az utalvány is, amiből ruhát vehetnek. Tutyiból nagyon sok fogy a zoknikat, harisnyákat áruló standon. Az eladó azt mondja, a vásárban is kereskednek, de a bevásárlóközpontban jobban költenek az emberek, mert ide határozott vásárlási szándékkal jönnek.

- Egy olyan 2-3 ezer forint az átlag de akkor abban van vegyesen minden, tehát a gyerekkzoknitól elkezdve a felnőttzokniig és ezeket a tutyikat, amiket néztünk. Próbálnak inkább hasznos ajándékokat venni az emberek - mondta Magaskövi Sándorné.

A vásárlók több mint fele ruhát vesz ajándékba - derült ki a Gfk felméréséből. A következő a sorban a szépségápolás. Minden harmadik ember könyvet is ad ajándékba és minden 5-ik italt vagy élelmiszert. Sokan csak ezüstvasárnapon indultak el ajándékot keresni. Vidékről is beutaztak emiatt a megyeszékhelyre.

- Nem tudom még pontosan a feleségemnek mit veszek, de neki valószínűleg egy komolyabb manikűrkészletet veszek, a lányunknak az más, ugye őt nem tudjuk, ő valószínű pénzt kap, mert azt vesz rajta, amit akar, most kezdtük még csak a vásárlást - mondta Bogdán László.

Aki különlges ajándékot akar, az pedig bonsait vesz. Főleg férfiaknak szánják. A plázában az elmúlt héten 12-14 ezer vásárló fordult meg naponta - tudtuk meg az igazgatóságtól. Ez azonban elmarad a 2007-es átlagtól, akkor hétköznapokon voltak ennyien.

Címkék: Karácsony, Bogdán László, Magaskövi Sándorné, zokni, eladás, vásárló, pláza, ajándék, gazdaság