A süllőkocsonya egészséges és különleges. Ezzel is próbálnak kedvet csinálni a halhoz, mert a magyarok alig eszik. Új, egyedülálló termékekkel kell megtalálni a vevőket - mondják a szakemberek.
- 88 százalékban a magyar fogyasztó ár és akció érzékeny, ebben talán a németek előznek meg minket Európában. Namost erre hozza az ellenpólust a kék óceán, aminek a lényege az, hogy szakít ezzel a konvencionális felfogással - mondta Szakály Zoltán a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelmi Tanszékének tanszékvezetője.
A mangalica- és vadhúsból készült termékek is ide tartoznak. Ínyencek veszik és szájreklámmal terjed, vagyis egymásnak ajánlják. A kisebb cégek csak mással összefogva tudnak ilyeneket fejleszteni.
- Pont a Kaposvári Egyetemmel együtt 2005-ben, hatban volt egy pályázatunk, zsírszegény sajtokat fejlesztettünk ki, együtt a tejkísérleti intézettel - mondta Egyed Linda ügyvezető igazgató.
A kormány is a változatosabb termelés felé szeretné irányítani a mezőgazdaságot, élelmiszeripart. A hungarikum törvényről az év végén már dönthetnek - hangzott el.
- Például adókedvezményekben gondolkodunk, például abban, hogyha valaki ilyen fajtákat használ, pl mangalicát, őshonosokat használ a gazdálkodásban, akkor ez az eu-s támogatási normáknak is megfelelően külön támogatásban részesülhet - mondta Prof. Dr. Ángyán József államtitkár.
A képzésben is kell az újdonság. A kaposvári, a gödöllői Szent István és a debreceni egyetem együttműködési szerződést kötött ma.
- Ez egy tudományos és oktatási együttműködés, ami szolgálja az egy hete megkapott kereskedelmi és marketing szakot is - mondta Prof. Dr. Szávai Ferenc a Kaposvári Egyetem rektora.
A 3 karon az oktatókat is cserélnék, és a doktori képzésben is együttműködnének.
Címkék: Ángyán József, Egyed Linda, Kaposvár Egyetem, Szávai Ferenc, gazdaság