A szocialista kormány azt mondta: 2009-re elkészülhet a főút. Ehhez képest, a legutóbbi hírek szerint csak 2015-ben vehetjük birtokba az új 67-est.

67-es

A megyei gazdasági élet főszereplői folyamatosan hangsúlyozzák: Somogy jelentős hátrányt szenved el a rossz infrastruktúra miatt, hiszen nem jönnek a befektetők.

2006 novemberében adták át a Somogytúrt és Látrányt elkerülő szakaszt. Egy hónappal később az új szocialista kormány elfogadta az új közlekedésfejlesztési tervet. Eszerint 2007-ben elkezdték volna a 67-es út fejlesztését. 2009-ig a 2x1 sáv épült volna meg.

Alig egy év múlva egy kormányülésen, amit Lamperth Mónika vezetett a szabadságon lévő Gyurcsány Ferenc helyett, nem támogatták a fejlesztést. Akkor helyette az MSZP kaposvári elnöke a következőt nyilatkozta. - Pont erről szólt a tegnapelőtti kormánydöntés, hogy a 2007-2010 közötti időszakban a 67-es utat burkolat-megerősítésben részesíti. Emellett kerékpárút is épül, és az elkerülő szakaszokat is megerősítik a 67-es mellett – mondta Zsoldos Róbert a kaposvári MSZP akkori elnöke.

2008-ban újabb kormánydöntés született, miszerint 2013-ig készül el az új 67-es. 2010 augusztusában megtudtuk: az unió időközben új feltételeket írt ki, ezért, hogy elnyerjék az uniós pénzt, valószínűleg áttervezik a nyomvonalakat. Emiatt 2014 végére épül csak meg.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. keddi közleményben azonban már 2015-öt ír a használatba-vétel időpontjának. Mint azt írják: a tervek szerint halad a 67-es főút korszerűsítésének, valamint az érintett településeket elkerülő utak kiépítésének előkészítése. Az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló beruházások előkészítése 2013 végére zárulhat le.

A déli országrész egyik legfontosabb közúti közlekedési útvonala Balatonlelle és Kaposvár között új, 11,5 tonna tengelyterhelést is elbíró burkolatot kaphat. Emellett külön beruházás keretében építenék ki a Somogyaszalót, Mernyét, Mernyeszentmiklóst, Vadépusztát és Somogybabodot elkerülő szakaszokat. A kiváltott települési utak burkolatának megerősítése nem része a beruházásnak. Így színvonalas kapcsolat jöhet létre az M7 és távlati M9 gyorsforgalmi út között, és jelentősen nőhet a nagy forgalmú út biztonsága.

A beruházások által érintett útszakaszokon naponta átlagosan 3500 halad át, aminek hozzávetőleg 15 százaléka nehézgépjármű.

61 nyomvonal

Kaposfüredet elkerülő szakasz

Az előkészítés során már túl vannak az örökségvédelmi hatásvizsgálat, valamint rendelkezésre áll az engedélyezési tervdokumentáció. A megvalósíthatósági tanulmány keretében még vizsgálják a Deseda-tavat és a vele szorosan összefüggő, Somogyaszalót elkerülő út nyomvonalát. A vizsgálatok közbenső eredményei alapján egy olyan nyomvonal is elképzelhető, amely teljesen elkerüli a Deseda-tavat. A végleges döntés a közeljövőben várható.

A 67-es kétszer egy sávos, de később kétszer két sávossá bővíthető lesz. Egy rövid szakaszon már most kétszer két sávosra építik, és óránként 110 kilométeres sebességgel lehet majd haladni rajta.

A tervek szerint a 67. számú főút korszerűsítésének előkészítése 2013 végére zárul le. Az építési munkák egyes szakaszokon várhatóan 2012-ben megkezdődnek. A közlekedők 2015 első negyedévében vehetik birtokba a megújult 67-es utat - áll a NIF közleményében.

Címkék: gazdaság