vágányzár

Csaknem 60 járat helyett buszok közlekednek. Ezzel a menetidő is jelentősen nő. Budapestre például 4 óra alatt lehet eljutni leggyorsabban. Óriási a forgalom a vasútállomás előtt. A vonatok helyett ugyanis autóbuszok közlekednek. Tártai Teodóra nem gondolta, hogy még a jegyvétel is elég bonyolult. Nem tudták megmondani neki, hogy hol van az a vonatpótló pontosan.

Így most Budapestre 3 óra helyett 4 alatt lehet eljutni az átszállások miatt. Naponta 60 vonatpótló busz fordul meg itt. 10-20 perces késéssel. A pályakarbantartási munkálatokat végeznek a napokban. Több mint 90 kilométer hosszan végeznek javításokat, 110 millió forint értékben a Baté- Pincehely közötti vonalon.

Sok helyen a síneket is ki kell cserélni, ugyanis a csapadék kimosta a töltést alóluk. Imre Lászlóné a MÁV Zrt. Dél-Dunántúli Regionális Igazgatóságának kommunikációs vezetője elmondta: a nagy esőzések miatt a vonatok 20 30 perces késéssel közlekedtek. Ami azért következett be mert a talaj átnedvesedett Emiatt lassabban közlekedhettek bizonyos vonalakon.

Most az esőzések előtti állapotot állítják vissza-tette hozzá a kommunikációs vezető. A karbantartási munkálatokkal várhatóan augusztus végére végeznek. Azt azonban nem tudta megmondani mikorra várható a pálya teljes korszerűsítése. 2013-ig biztosan nem szerepel a tervekben.

Címkék: sínek, vonatpótló buszok, vágyányzár, pályafelújítás, vasút, gazdaság