Az unió ugyanis új elvárásokat támasztott, emiatt át kell tervezni a nyomvonalat. Az elkerülő szakaszok közül a somogyaszalói már biztosan változik, túl drágának találták a Deseda-hidat. De elképzelhető, hogy a többi terven is változtatnak. A Kaposfüredet elkerülő szakasz építését is hátráltatta az esős nyári idő, most igyekeznek behozni a lemaradást.
Már betonoznak a kaposfüredi elkerülőn. A kaposvári felhajtón már aszfalt is van. És körvonalazódik az egyik körforgalom is. Az esős nyári idő miatt megcsúsztak az útépítők, de igyekeznek behozni a lemaradást. Ha sikerül növelni a kapacitást, október végére elkészül az elkerülő. Ha nem, akár jövő tavaszra is csúszhat az átadás.
Az aszalói elkerülő építésével folytatódott volna az útépítés. De változott a terv.
Ez az új nyomvonal két változata. Az biztos, hogy Füred végén indulna az elkerülő, teljesen kikerülné Somogyaszalót és a Desedát is. Az aszalóiak már nagyon várják az új utat.
- Van itt ez az aknatető itt előttünk, olyan, mintha állandó jelleggel karambol történne - mondta Kehi Zsigmond.
- Régóta élünk itt a 67-es út mellett, nagyon veszélyesnek tartjuk, mert nincs egy zebra, nincs semmi, nem lehet átmenni az úttesten, olyan a forgalom, főleg nyáron, péntek délután meg egyszerűen kritikán aluli, ami van - mondta Balogh Istvánné.
Ráadásul a házfalak is repedeznek. Mégis várniuk kell az új útra.
- A kaposvári elkerülő után Somogyaszalóba folytatódott volna, most az új nyomvonal változtatás végett valószínű, hogy mi leszünk az utolsó, befejező szakasz. De összességében az átadást együtt tudják megoldani. Tehát a végleges határidőbe bele kell hogy férjen - mondta Fajcsi János, somogyaszalói polgármester.
A végleges határidő 2014 év vége a legújabb tervek szerint. Még készül ugyanis a megvalósíthatósági tanulmány, amit az uniónak és a kormánynak is jóvá kell hagynia. Elképzelhető, hogy a többi nyomvonal is változik.
- Nem állnak rendelkezésemre most pillanatnyilag olyan adatok, amik alapján el tudjuk dönteni az ütemezést. Gyakorlatilag öt helyen kell építenünk elkerülő utakat, illetőleg a jelenlegi nyomvonalat érintve egy burkolatmegerősítést kell készítenünk - mondta Szakács Béla projektiroda vezető, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A 67-es út burkolatmegerősítése és az elkerülő szakaszok építése 18 milliárd forintba kerül.
Címkék: Balogh Istvánné, Fajcsi János, Szakács Béla, Kehi Zsigmond, 67-es út, gazdaság