Fónagy János a Magyar Rádiónak azt nyilatkozta, hogy több évig tart majd, mire az utasok az autókról visszaszoknak a vonatokra. Azt ígérte, hogy össze fogják egyeztetni a vasúti és a buszmenetrendet. Az államtitkár szerint a vasútvonalak újranyitásának egyik célja egy többéves folyamat megállítása volt.
A MÁV javaslata alapján idén öt vasútvonalon indul újra a személyszállítás július 4-én, egyelőre a korábbinál kisebb kapacitással. A Komárom-Székesfehérvár, a Zirc-Veszprém, a Pápa-Csorna, a Karcag-Tiszafüred valamint a Lajosmizse-Kecskemét vonalon közlekednek majd ismét a vonatok.
Az ideiglenes menetrend elkészült, a véglegest az illetékesek később az összegyűjtött tapasztalatok alapján készítik majd el. Azokon a vonalakon, ahol a teherközlekedés nem állt le, a személyzet is tovább dolgozott, így a személyszállítás újraindítása nem visz el többet, mint a vonatok üzemanyagköltsége, illetve az azokon dolgozók járandósága - mondta el Fónagy János államtitkár.
A most újranyíló vonalakon nem kell komolyabb helyreállításokat végezni, mivel a bontást elrendelő utasítást a vasutasok nem hajtották végre. Így csak olyan károk merülnek fel, amelyek a működő vonalakon is előfordulnak - tette hozzá az államtitkár.
A Komárom-Székesfehérvár, a Zirc-Veszprém, a Pápa-Csorna, a Karcag-Tiszafüred valamint a Lajosmizse-Kecskemét vonalon közlekednek majd ismét a vonatok.
Címkék: újranyitás, szárnyvonal, vasút, menetrend, gazdaság