A szakemberek hétfőn döntöttek arról, hogy mely elemeket valósítsák meg először az eddig feltárt lehetőségek közül, annak érdekében, hogy a közösségi közlekedést mind vonzóbbá tegyék az utazóközönség számára.

A projekt első szakaszában öt megvalósíthatósági tanulmány készült, összesen 52 millió forintból, az Európai Unió és a központi költségvetés támogatásával. Készítői megvizsgálták Kaposvár közlekedési struktúráját, a forgalom nagyságát, és ezek alapján fogalmazták meg a stratégiai célokat, mint a város elérhetőségének javítása, optimális közlekedési hálózat kialakítása, továbbá a környezetbarát közlekedési módok előtérbe helyezése.

A hétfői egyeztetésen elhangzott, hogy a jelenlegi kiírások alapján a kerékpárutak és a vasúti közlekedés fejlesztésére önállóan nem lehet pályázni, most a helyi autóbuszokat használó utasok számára, a tájékoztató rendszer fejlesztése jelenik meg a leghangsúlyosabban. A megvalósításra 90 százalékos támogatást lehet igénybe venni, a pályázatokat május 31-ig kell benyújtani.

Az utas-tájékoztató rendszer keretében a város 232 buszmegállójában úgynevezett statikus menetrenddel segítik a nagyközönséget, továbbá 42 olyan megállóban, ahol a forgalom ezt indokolja dinamikus menetrenddel is rendelkezése áll majd. Ez azt jelenti, hogy a várakozók egy digitális táblán figyelhetik majd, hogy mely járat pontosan mikor érkezik. Mivel egy központi rendszer, és az arra kapcsolódó GPS-ek segítségével folyamatosan nyomon követik, hogy mely busz pontosan hol jár, az utasok a valós érkezés időpontját láthatják majd. Emellett 43 járműben szintén elhelyeznek utas-tájékoztató rendszert. A megvalósítás során ügyelnek az akadálymentesítésre is, ezért az információk nem csupán vizuálisan, hanem akusztikusan is megjelennek majd. A központi rendszer segítségével pedig az interneten is követhető lesz a dinamikus menetrend. A rendszer ilyen módon még sehol sem működik az országban, így Kaposvár az első között lesz, ahol ezzel szolgálják az utasok kényelmét. Megvalósítása mintegy 4-500 millió forintba kerül, a későbbiekben pedig lehetséges lesz a helyközi járatokat is bekapcsolni a rendszerbe.

Emellett több mint 100 millió forintból fejlesztik a megállóhelyek infrastruktúráját, padokat, szemeteseket, és ahol kell, szegélyt építenek ki, környezetükben pedig kerékpártárolókat helyeznek el. Mindez nyolcvan megállóhelyet érint, és további autóbuszöblöket építenek ki, mintegy 35 millió forintból, és 3 millió forintból egy olyan rendszert, amely a tömegközlekedési járműveket előnyben részesíti majd a csomópontokban.

Címkék: gazdaság