gáz

Tovább gyűrűzik a gázszolgáltató-váltási botrány Somogyban. Még mindig több száz somogyi fogyasztónak nem sikerült átlépnie az E-ontól. Többségük nem tudta a horribilis előszámlát rendezni. Aki rendezte, annak visszaküldték a pénzt. A fogyasztóvédők és az energiahivatal is vizsgálódik.

Januárban többen megkeresték szerkesztőségünket azzal, hogy több tízezer esetenként százezer forintos számlát kell befizetniük a gázszolgáltató váltás előtt. Akkor kiderült: az E-on-nak joga van ahhoz, hogy a fogyasztói jogszabályok alapján becsült számlát állítson ki, amivel később elszámol. Bíró Sándorék végül befizették a több mint 20 ezer forintot. Ám a pénzt az EON visszaküldte. Ráaádásul az óra leolvasó közölte: már nincsenek a rendszerben. Most nem tudják, mi történt.

Bíró Sándorné attól tart, hogy a szolgáltató egyszer csak megjelenik egy hatalmas összegű csekkel, amit azonnal be kell fizetniük. - Nem olyan magas fizetéssel rendelkezünk, hogy egyszerre ennyit ki tudnánk fizetni nekik. Ezért jó lenne, ha kicsit csipkednék magukat és rendeznék most, három hónap után. Azóta húzódik ugyanis az ügyünk.

A fogyasztóvédelmi felügyelőségre még most is napi rendszerességgel érkeznek hasonló panaszok. Zömében kisnyugdíjasok fordultak hozzájuk. Csaknem félszáz számlázási ügy közigazgatási eljárása van folyamatban.

Tóthné Heim Líviától, a regionális fogyasztóvédelmi felügyelőség vezető tanácsosától megtudtuk, két esetben kérte a fogyasztó a kérelmének visszavonását, mert számára kedvezően rendeződött az ügy a szolgáltatóval. A többi esetben még nem tudnak érdemben nyilatkozni, ezeknek a kivizsgálása folyamatban van.

Információink szerint az E-on olyan fogyasztónak is küldött magas számlát, aki nem is lakik a lakásban. Ugyanis idén vásárolta. Kérdés, kinek a fogyasztását számolták fel neki. Több fogyasztónak visszavonták a magas számlát és átengedték őket a másik szolgáltatóhoz. Van, aki pedig mindent időre befizetett és mégsem tudja hova tartozik.

Az E.on közleményében azt írta: "A felmondás és kilépés egyetlen feltétele az egyetemes szolgáltatóval szemben fennálló tartozás rendezése." Ilyen esetek előfordulnak.
Többen már az energia hivatalhoz fordultak segítségért. Így tett az új szolgáltató is. Sok ügyfél keresi meg őket is panaszaival.

Gallyas Igor, az Első Magyar Földgáz és Energiakereskedelmi Kft. kommunikációs szakértője elmondta, ha levélben vagy írásban hozzájuk fordul valaki, akkor nagyon rövid időn - lehetőleg egy napon belül - válaszolunk arra, hol tart a státusza.

Jelenleg ötezer somogyi ügyfelük van. És még legalább ennyi vár arra, hogy átléphessen.

Címkék: E-on, szolgáltatás, gáz, gazdaság