A négy óvodából álló intézményegység szemléletmódját szerették volna a projekt keretében közel hozni egymáshoz. Ugyanis a helyi adottságok és sajátosságok más-más tevékenység vállalását teszik lehetővé számukra, amelyek megvalósítása, s ezek a közös élmények kovácsolják össze az intézménybe járó valamennyi kisgyereket.

Ennek eredményeként létrejött egy egészségfejlesztési program (egészségterv), amely tartalmaz olyan pontokat is, amelyekre az óvodai nevelési program nem tér ki. Például középpontba helyeződik a dolgozók egészségügyi állapotfelmérése, amely egy prevenció megalapozását teszi lehetővé.

A további programok biztosítani tudták, hogy a gyermekek testközelből, empirikusan ismerjék meg és sajátítsák el a programon hallottakat, látottakat. A csoportfoglalkozások a környezet megismerésére, megóvására, védelmére szolgáltak és a gyermekek a természetes környezetben figyelhették meg az állatokat és növényeket. A gyalogtúra és a biciklitúrák a szabad levegőn való mozgás örömére adtak lehetőséget és a környezettel való ismerkedést is szolgálták. Szintén a rendszeres mozgás örömét és fontosságát szolgálták a sportfoglalkozások, valamint a nyári tábor is.

Az egészséges életmód minél sokoldalúbb megismerésére (táplálkozás, fogápolás, mozgás, lelki egyensúly), az egészségmegőrzés alapvető feltételeinek biztosítására, s körülöttünk levő vitaminforrások kiaknázására, a meditáció elsajátítására az egészségnap, illetve az egészséghét keretében került sor.

A tanév során megvalósuló projekt célja volt, hogy az óvoda olyan intézménnyé váljon, amely mind az oda járó gyermekek, mind az ott dolgozó felnőttek egészségére jótékony hatással legyen. Ennek megvalósulását segítette az „Ép testben ép gyermek”című projekt.

Címkék: egészségre, nevelés, óvoda, egészségügyi anyagok