A megoldás a magyar védjeggyel ellátott egészséges élelmiszerek térhódítása lehetne.

Az egészséges élelmiszerekből is hatalmas a választék a boltokban. A legtöbben mégis az egészségtelenebb után nyúlnak.

10 vásárlóból  ketten-hárman Katalinhoz hasonlóan gondolkoznak. Ez derült ki a Kaposvári Egyetem friss felméréséből. A mostani tendenciák is erre utalnak. Az emberek szeretik társasági eseményként megélni az étkezést, de figyelnek arra is, hogy lehetőleg ne költsenek túl sokat.

- Minden, ami egyfajta költségtakarékos megoldást jelent, ugyanakkor viszont pozitív érzelmi tartalommal is rendelkezik - mondta mondta a Pécsi Tudományegyetem közgazdásza, Törőcsik Mária.

A felmérések szerint a magyar védjegyeket és az egészséges ételekre utaló jelzéseket sem ismeri a vásárlók többsége. Pedig a táplálkozáskutatók szerint ez jelentheti a magyar élelmiszeripar jövőjét.

- Olyan magyar élelmiszerek kellenek, amelyek egészségvédő jellemzőkkel bírnak. Egyetlen út egyébként abban, hogy Magyarország egyrészt élelmiszergazdaságilag megerősödjön, másrészt a magyar lakosság, magyar élelmiszereket fogyasszon - mondta a  a Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszékének vezetője, Szakály Zoltán.

A VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencián elhangzott: megoldás lehet az is, hogy a káros egészségügyi hatásokra kell felhívni az emberek figyelmét.

Címkék: tudatos, piac, táplálkozás, konferencia, magyar, egészségügyi anyagok