Az esélyes hajók a déli partnál rajtoltak, innen került az élre a 11-szeres Kékszalag-győztes Litkey Farkas, aki új hajójával, a Cellum nevű 35 lábas katamaránnal elsőnek vette a balatonkenesei pályajelet. Mintegy két hajóhossz távolságban követte őt a svájci Safram csapat Ventilo M1 katamaránja. Mintegy két kilométeres hátrányban követte őket a Kékszalag rekordját tartó Fifty-fifty. A legjobb egytestű hajó Balatonkenesénél a Király Zsolt vezette Raffica, a negyedik helyen.

Az már biztosnak látszik, hogy a rekorddöntés idén elmarad, hiszen a legjobb hajók 3 óra alatt még csak Balatonkeneséig jutottak el, míg a Fifty-fifty 2014-ben 7 óra 14 perc alatt a teljes távot megtette.

De nem szabad megfeledkezni a mezőny zömét kitevő vitorlásokról sem. Beszámolónk idején ők még a gyenge szélben igen lassan haladva tartanak Balatonkenese felé, sokan még az első szakasz felét sem tették meg.

fotó: MTI/Bodnár Boglárka
fotó: MTI/Bodnár Boglárka

Az első tíz hajó sorrendje és a bójavétel időpontja Balatonkenesénél:

  1. 11:46:51 Cellum - Litkey Farkas

  2. 11:47:21 Safram - Rodolphe Gautier (SUI)

  3. 11:58:20 Fifty-fifty - Józsa Márton

  4. 12:01:26 Raffica - Király Zsolt

  5. 12:01:37 Friss Víz - Petrányi Zoltán

  6. 12:01:42 Naturaqua - Ronald Gäbler (AUT)

  7. 12:04:50  Lisa - Büki Gábor

  8. 12:10:31 Black Jack - Nagy R. Attila

  9. 12:10:44 Principessa - Kaiser Kristóf

10. 12:12:40 RSM-DTM - Vándor Róbert

fotó: MTI/Bodnár Boglárka
fotó: MTI/Bodnár Boglárka

A Kékszalag a Balaton legkiemelkedőbb vitorlás eseménye, Európa legnagyobb tókerülő versenye. A táv mintegy 155 kilométer, amelyet 48 órán belül kell megtenni a mintegy hatszáz hajóból álló mezőnynek.

A versenyen együtt rajtolnak a hagyományos, egytestű hajók és a két- vagy háromtestű high-tech vitorlások, a profi csapatok és a családi vitorlázók. A Balaton jellemzően komoly próbára teszi valamennyiüket, s a Kékszalag teljesítése önmagában is komoly sportteljesítmény. 

Címkék: tókerülő, Kékszalag, hajó, vitorlás, Balaton, verseny, sport