Tóth István a Fidesz önkormányzati képviselője, a pénzügyi bizottság tagja
által közreadott vádaskodásokra.
Úgy vettem észre, hogy Tóth úr figyelmét elkerülte a hitelállomány mértékéről tett megállapításunk. Ugyan arról beszélünk. A szépséghiba abban van, hogy a hitelfelvételek illetve deviza alapú kötvénykibocsátások velejárója az adósság szolgálat (pl. kamat, tranzakciós díj, egyéb más költségek és díjak, valamint amiről a lakósság is rengeteget tudna mesélni az árfolyamveszteség, stb.)is. Természetesen, ha vizsgáljuk egy város eladósodósságát, akkor figyelembe kell venni a meglévő kötelezettség és még le nem járt kezesség vállalásokat is. Ezeket nem nekem kell összeadni, ezt megteszi minden esetben a Polgármesteri Hivatal gazdasági igazgatósága és közzéteszi (legutóbb a 2009 december havi közgyűlésen a 2009 I-III negyedévi) pénzügyi beszámolóban. Mi ebből dolgozunk, dolgoztunk. Szíves figyelmébe ajánlom Tóth úrnak a fenti közgyűlési anyag 12. számú mellékletét. A mindenkori költségvetést és annak módosításait a polgármester terjeszti
a közgyűlés elé. Amennyiben tévesek az adataink úgy észrevételeit ne nekünk, hanem párttársának, a polgármesternek tegye fel , mivel ha hamisak az adatok akkor az, az Ő felelőssége. Igaz, ha gond van az adatok hitelességével az már rendőrségi vagy ügyészségi ügy. Tehát csak bátran.
Az, hogy Tóth mire tart alkalmasnak, vagy mire nem számomra nem mérvadó, magánügy. Ezt eldöntik azok, akikről szól. Néhány konkrétum a panelpályázatokról:
első miniszteri döntés 2008.12.16. 1 db támogatott kaposvári pályázat
második „ „ 2009.06.12. 43 db „ „ „
harmadik „ „ 2009.07.31. 7 db „ „ „
negyedik „ „ 2009.12.17. 23 db „ „ „
azaz minden miniszteri döntésnél volt elbírált kaposvári pályázat. Arra azonban régóta választ várok, hogy a lakóközösségek és az önkormányzat között kötendő támogatási szerződések száma a mai napig bezárólag miért ilyen alacsony. Összesen 6 lakóközösséggel köttetett. Erről röviden ennyit a fentiek magukért beszélnek.
A távfűtés alap- és hő- díjának csökkentéséről nyilatkozó Tóth István nevetésre fakasztott. Nem átallja Kaposvár érdemének beállítani az alapdíj 13%-os a hő-díj 26,5%-os csökkentését. Nem tudom, mikortól állapíthatja meg az ÁFA mértékét Kaposvár és erről az új mértékről mikor döntött? Lássuk megint a tényeket:
2009. decemberi számla 2010. januári számla eltérés %-ban
Fűtési alapdíj egység ár: 32,01 Ft/lm3 32,01 Ft/lm3 0 %
Fűtési hő-díj „ „ 3742 Ft/GJ 3235 Ft/GJ - 13,5 %
Vízfelmelegítési díj „ 1008 Ft/m3 871 Ft/m3 - 13,5%
Fűtési alapdíj ÁFA-ja 18% 5% -13%
Fűtési hő-díj „ 18% 5% -13%
A távfűtés-támogatás a fűtési időszak végéig, azaz 2010.04.30.-ig jár, nem 04.01.-ig ahogy Tóth állította, természetes nincs akadálya annak, hogy az új, alakulandó kormány ezt továbbra is nyújtsa a rászorulóknak.
Az adó- és járulékemelésről csak röviden, mivel elsősorban azokkal a tételekkel szeretnék foglalkozni, amelyek majdnem minden bérből és fizetésből élőt érintenek és ezeknek az embereknek a munkaadóira nehezedő változásokról. A többit egy másik fórumon is megtárgyalhatjuk. Állok elébe. A tények:
Személyi jövedelemadó (SZJA) változások 2010.01.01.-től:
alsó kulcs 18%-ról 17%-ra csökkent!!!!!!
felső „ 36%-ról 32%-ra csökkent!!!!!! tehát egyik sem növekedett.
alsó sávhatár 1.900.000. Ft-ról 5.000.000. Ft-ra nőtt. tehát jóval nagyobb összeghatárig alacsonyabb adókulccsal adózunk. Magyarországon az embereknek a zöme ide tartozik.
Munkáltatói változások: A TB járulék mértéke 32%-ról 27%-ra csökkent, azaz nem nőtt és megszűnt az 1950.- Ft-os Eho fizetési kötelezettség.
Végkövetkeztetésem, Tóth úr matematikai tudását az alapműveletek tekintetében csiszolni érdemes. Nehezen értem, hogy a polgármester,mint téma illetékes miért bújik el a válaszadás, a felelősségvállalás és a tényekkel való szembenézés elől, miért párttársait tolja maga előtt és hozza őket méltatlan helyzetbe?
Kaposvár, 2010-02-08
Jurmann Béla
MSZP önkormányzati képviselő, pénzügyi bizottsági elnök