Továbbra is népszerű a borravaló intézménye Magyarországon, bár a fiatalabbak már jobban meggondolják, mennyivel adjanak többet a szolgáltatásokért - ismerteti felmérése alapján a Hellopay fizetési rendszereket üzemeltető társaság az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.
A vizsgálat szerint a megkérdezettek háromnegyede jár valamilyen rendszerességgel olyan helyekre, ahol szokás borravalót adni, főképp a fiatal felnőttek és a magasabb jövedelműek. Mindössze 13 százalék utasítja vissza ezt a szokást, ugyanakkor a megkérdezettek negyede szívesen ad többet, 20 százalékuk hagyománynak tekinti, 10 százalékuk pedig a hangulata alapján dönt. A szolgáltatás minőségétől további 30 százalék teszi függővé a borravalót - derült ki a felmérésből.
A közlemény szerint a borravaló adását egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség motiválja Magyarországon. Abban az esetben, ha nem számolnak fel szervizdíjat, a többség 5-10 százalékos összegű borravalót ad, szervizdíj mellett pedig átlagosan 6 százalékot.
A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, utóbbi az ország keleti részében népszerűbb. A mobiltelefonos fizetés a fiatal felnőttek körében terjedt el leginkább - tették hozzá.
Az online felmérés márciusban készült 1000 fős mintán, a 18 és 65 éves magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint reprezentatív.
Címkék: borravaló, bankkártya, készpénz, szolgáltatás, mobil, kis szines