A téli felkészülés már a nyári hónapokban megkezdődött: a szakemberek felmérték a hóakadályok elhárításához szükséges szerszámok, eszközök, készletek állapotát és a rendelkezésre álló mennyiséget. Átvizsgálták a hófúvás által veszélyeztetett szakaszokon a hordozható hófogó táblákat, az esetleges hiányosságokat pótolták, és rendeltetésszerű helyükre szállították azokat.  A kijelölt állomásokon a váltók fagymentesítéséhez szükséges anyagokat, valamint a felhordásához szükséges eszközöket is leltár alá vették, ellenőrizték a hálózaton található 1450 villamos és 131 gázüzemű váltófűtő-berendezést. Lezárult a központi állítású váltók, felsővezetékek és villamos berendezések felülvizsgálata. Kitisztították a vonóvezetékek csatornáit.

Hóeke


Az ügyeleti beosztást a télnek megfelelően alakították át, szem előtt tartva a lehetséges többlet létszám biztosítását.

Az ellenőrzéseket és az előkészületi munkálatokat az előírt szabályok alapján végezték el a vasúti dolgozók.

A hidegre való tekintettel, kiemelt figyelmet fordítottak a vasúti járművek fűtési és világítási berendezéseinek működőképességére. Az előírás szerint indulás előtt 2-3 órával elő kell fűteni a szerelvényeket. A kocsikat általában vontatójárműről, elektromos energiával fűtik, ezért az újabb típusú szerelvények esetében a hőfokot is lehet szabályozna. A vasút ezért arra kéri az utasokat, amennyiben a hőmérséklettel kapcsolatban észrevételük lenne, jelezzék a jegyvizsgálóknál, akik igyekeznek minden szükséges intézkedést megtenni.

Címkék: máv, , közlekedés, vasút, tél, kis szines