A nyomás a téli gumikban legyen 0,2-0,3 barral magasabb, mint a nyári abroncsokban, mert a túl alacsony nyomás befolyásolja a profil öntisztuló képességét. Azonban még a téli gumikkal is előfordulhat, hogy járművünk megcsúszik a síkos úton: kevésbé rutinos vezetőknek tanácsos kipróbálni a téli tanpályás vezetési gyakorlást, hogy ne éles helyzetben kelljen először bizonyítaniuk,
hogy uralni tudják kifaroló járműveiket.
Ilyen időjárási körülmények között fokozottan megnő a közúti közlekedési balesetek veszélye, ezért javasoljuk, hogy csak akkor használják járműveiket, ha az feltétlenül szükséges. Amennyiben
megoldható, keressünk egy alternatív megoldást: használjuk például a tömegközlekedést. Ha mindenképpen saját gépkocsinkkal kell útra kelnünk, számítsunk a menetidő növekedésére, induljunk el korábban.
Menet közben tartsunk nagyobb követési távolságot, blokkolásgátlóval nem felszerelt járművel óvatosabban fékezzünk. Ha a kerekek ennek ellenére leblokkolnak és a járművünk kormányozhatatlanná válik, vegyük le lábunkat a fékről, hozzuk egyenesbe az autót, és csak akkor
fékezzünk, amikor az autó már újra a kívánt irányban áll.
Számítsunk arra, hogy kereszteződésekben az elinduló járművek jegesre csúszkálják az utat: itt még fokozottabban figyeljünk, ezeket a helyeket még lassabban közelítsük meg.
Heves hóesés vagy fagyott hótakaró esetén jó szolgálatot tehet a hólánc, melyet érdemes a hajtott tengelyen lévő kerékre rakni, így kormányozható marad az autó.
Aki hosszabb téli autóútra indul, a fentieken kívül érdemes figyelnie az alábbiakra is: huzamosabb utazás esetén szükség lehet takaróra, téli ruhadarabokra,
lapátra (autó hóból való kiszabadítása esetén), rugalmas vontatókötélre, fagymentesítő zárolajozóra, elegendő mennyiségű élelmiszerre és italra is.
A rendőrség felhívja a közúti forgalomban résztvevők figyelmét arra, hogy mindig az időjárási-, látási- és útviszonyoknak megfelelően vezessék gépjárműveiket, próbáljanak meg fokozatosan alkalmazkodni a megváltozott látási és útviszonyokhoz.
Címkék: kis szines