Erről Varga Zoltán, a társaság díjszedési igazgatója, az M1-es autópálya egyik pihenőjénél a sajtó számára tartott bemutatón beszélt csütörtökön.

Az ÁAK célja nem a büntetés, hanem az elektronikus matricák vásárlásának ösztönzése, a fizetést elkerülők számának csökkentése - tette hozzá az igazgató.


A jogosulatlan úthasználók 78 százaléka külföldi, a helyszínen 70 százalékuk fizeti meg a pótdíjat - ismertette az adatokat Varga Zoltán.


A tesztidőszak tavaly márciusban kezdődött, decembertől élesben működik a hat csoport. Az elmúlt közel egy évben 120 ezer járművet ellenőriztek, és 24 millió forint pótdíjat szedtek be. Az ellenőrzött járművek 1,6 százalékának nem volt matricája.

vaddisznó autópálya M7-es

 

Az ellenőrzés során a megállított jármű rendszámát mobil-hálózaton keresztül ellenőrzik, a központi számítógép egy pillanat alatt jelzi, ha nincs érvényes úthasználati joga - elektronikus matricája - a járműnek. A gyakorlatban ezért az érvényes matricával rendelkezők szinte megállás nélkül haladhatnak tovább.

Az ellenőrző csoport egy olyan furgonnal érkezik a helyszínre, amelynek a hátsó része pénztárként funkcionál. A pénztáros bankkártyát is elfogad, és euróban is lehet fizetni.


A pótdíj személyautónál - ha nem volt matricája a járműnek - 30 napon belüli fizetésnél 14 875, míg 30 napon túli fizetésnél 59 500 forint. A legolcsóbb, 10 napos elektronikus matrica ára 2 975 forint ebben a kategóriában.

Forrás: MTI



Címkék: ellenőrző, mobilcsoport, furgonnal, érkeznek, autópálya, kék hírek