A két szakmai szervezet közös, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám ezzel párhuzamosan a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt, az importból származó autók átlagéletkora pedig eléri a 11 évet.
A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete sem "garantált", számos autónál tekerik vissza az órát, ráadásul több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.
"Rontja az összképet, hogy a behozott használt autók 34 százaléka 11-15 éves, 25 százalékát pedig 16 évnél is régebben gyártották, ezek a modellek ma már korszerűtlenek" - mondta Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke a közlemény szerint. "A korszerűtlen, alacsony áron behozott használt autók konkurenciát jelentenek az új autók piacának, pedig a vásárlók számára ezek a sok esetben ismeretlen előéletű, 10-20 éves személygépkocsik már rövidebb távon is jelentős kiadást jelenthetnek a meghibásodások miatt" - fogalmazott az alelnök.