Az autókereskedők szerint a stagnálás egyik oka a 2008-as pénzügyi világválság, amiből ugyan már kezd kilábalni a szakma, ennek ellenére még mindig nagyon kevés járművet értékesítenek szalonokból.
"A 2014-es évben dobogós helyet ért el Somogy megye az új autók forgalomba helyezésébe, a baj az, hogy hátulról. Tehát az országban a harmadik legkevesebb autót Somogyban helyzeték forgalomba. Hát ebben a piacba élünk, itt kell nekünk életben maradni autókereskedőknek." - mondta a Karg Autó Kft. tulajdonosa, Karg Ferenc.
Míg nyolc évvel ezelőtt 153 ezer új személyautót állítottak forgalomba hazánkban, addig tavaly mindössze 77 ezret. Ez 50 százalékos visszaesést jelent a 2008-as eladásokhoz képest. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége szerint ahhoz, hogy fellendüljön a személyautók eladása állami segítségre lenne szükség.
"Támogatással, kedvezményekkel egyrészt a kormányzat, az állam oldaláról másrészt az autósszakma oldaláról esetleg a finanszírozók bevonásával olyan konstrukciókat létrehozni, amelyek új vevőcsoportokat tudnak bevonni, ezáltal növelik, élénkítik az autóspiacot" - foglalta össze a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége társelnöke, Eppel János.
A piac fellendülése ugyan már érezhető ebben a kaposvári autószalonban, a kereskedelmi vezető szerint azonban még mindig a cégeknek adják el a legtöbb autót. Ezért ők üdvözlik a VOSZ társelnökének ötletét.
"Kis túlzással a magánszemélyek háttérbe szorulnak a gépkocsi vásárlásnál. És én azt gondolom, hogyha egy állami támogatást kapnának a magánszemélyek új gépkocsi vásárlására, biztosan megnőne az eladási darabszám is és nem utolsó sorban fiatalodna a magyarországi géppark" - árulta el a Toyota Koto Autókereskedés kereskedelmi vezetője, Szabó Péter.
A VOSZ társelnöke ugyan részleteket egyelőre még nem közölt arról, hogy pontosan milyen formában lehetne állami támogatásokat igénybe venni az autóvásárlásnál, ám heteken belül ez is kiderülhet majd.