Együttmûködési keretmegállapodást kötött Navracsics Tibor miniszterelnök-helyettes, közigazgatási és igazságügyi miniszter és Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elnöke arról, hogy a hazai megyeszékhelyeken, illetve Pest megyében a Vácott található kormányablakok - a kormányhivatalok integrált ügyfélszolgálatai – átveszik a pénzügyi fogyasztóvédelmi beadványokat, és továbbítják azokat az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjának vagy a jegybank mellett mûködõ Pénzügyi Békéltetõ Testületnek (PBT).
A keretmegállapodás alapján a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szándékát fejezi ki az MNB-vel együttmûködve egy országos lefedettséget biztosító integrált pénzügyi fogyasztóvédelmi rendszer kialakításában való részvételre.
Az együttmûködés elsõ ütemeként az MNB egyedi megállapodásokat köt a megyei kormányhivatalokkal a megyében élõ fogyasztók pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztatása és panasztételi lehetõségeinek biztosítása érdekében. Az elsõ ütem tapasztalatait a felek szeptember 15-ig értékelik, ezután az MNB, a KIM és a helyi kormánymegbízottak közös egyeztetés nyomán dönthetnek a pénzügyi fogyasztóvédelmi együttmûködés további kiterjesztésérõl, azaz hogy a megyeszékhelyen kívül mûködõ kormányablakokban is beadhatók legyenek a pénzügyi panaszok.
A kormányablakok kijelölt ügyintézõi az ügyfél kérésére segítséget nyújtanak a pénzügyi fogyasztóvédelmi témájú nyomtatványok kitöltésében, s azokat továbbítják az MNB-hez vagy – szerzõdéses jogvita esetén - a PBT-hez.
Az együttmûködés révén az MNB, a KIM és a kormányhivatalok célja az, hogy közösen járuljanak hozzá a fogyasztók pénzügyi kiszolgáltatottságának jelentõs mértékû csökkentéséhez, pénzügyi fogyasztóvédelmi jogorvoslati érdekeik érvényesítéséhez. Ennek fontos eszköze, hogy a felek rendelkezésre álló eszközeikkel szakszerû módon támogassák a fogyasztók panasztételi jogának érvényesülését.
Címkék: pénzügy, panasz, kormányablak, gazdaság