A húsvéti ünnepek közeledtével - az esetleges bosszúságok elkerülése érdekében - a Somogy Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége az alábbiakra hívja fel a fogyasztók figyelmét:
Amennyiben egy termékhez két vagy esetleg több árat is találnak az üzletben, mindig ragaszkodjanak a legalacsonyabbhoz!
A kereskedő köteles ezen értékesíteni a terméket. Ha a pénztárnál magasabb árat kérnek a termékért, mint amely azon szerepel, álljanak ki jogaikért! Gyakori hivatkozás például, hogy a tegnap véget ért akcióból véletlenül kint maradt az akciós tábla. Ez azonban nem mentesíti a kereskedőt a megtévesztés következményei alól.
Ingyenes, az ingyenes?
Az akciók esetében, különösen a „+25 % ingyen”, illetve a „2+1 ajándék” típusú akcióknál győződjenek meg arról, hogy az ingyenesen vagy ajándékba ígért termékrész, illetve termék valóban ingyen van-e.
Ez nehezebb lehet olyan ajándékcsomagoknál, ahol különböző típusú, egyébként egyenként is kapható szezonális termékek - pl. csokoládétojások, csokoládé nyúl és bárány - kerülnek egy csomagba, de pénztárcánk védelme érdekében megéri utánaszámolni.
Mindig nézzék meg a termékek minőség megőrzési idejét! Nem minden az, aminek látszik! A polccímkén, akciós táblán, reklámújságban elhelyezett feliratok megtévesztőek lehetnek.
Jó tudni, hogy az étcsokoládénak legalább 35% összes kakaó szárazanyagot kell tartalmaznia, ebből legalább 18% a kakaóvaj és legalább 14% a zsírmentes kakaó szárazanyag. Tejcsokoládé esetén legalább 25% összes kakaó szárazanyagot, kell tartalmaznia a csokoládénak. Amelyik termék e feltételeknek nem felel meg, jogszerûen csokoládénak nem nevezhető.
A sonka kiválasztásnál a fogyasztó számára a legfőbb támpontot az árucímke jelenti, amely nemcsak a termék tulajdonságairól, hanem a felhasználás módjáról is eligazítást kell, hogy adjon. Ha a címke hiányzik, inkább mondjunk le a vásárlásról! A sonkák címkéjének utalnia kell az állatra (kivéve a sertést), és utalnia kell a testtájra (például comb vagy lapocka) is. Ezen kívül a vásárlókat a választásban segítő címkének tartalmaznia kell az elõkészítés módját (darabolt vagy kötözött), fel kell tüntetni a hőkezelés módját (nyers vagy fõtt), a pácolás és a füstölés módját, valamint nyers sonkák esetén azt, hogy a termék nyersen és/vagy főzve, illetve sütve fogyasztható.
Blokkot nem eldobni!
Tapasztalatok szerint még mindig sokan elkövetik azt a hibát, hogy a fizetést követően a blokktól gyorsan meg is szabadulnak. Pedig utólagos reklamáció esetén erre még nagy szükségük lehet – aki járt már így, az bizonyára tudja - így érdemes azt megõrizni. Ha abba a helyzetbe kerülnek, hogy csak később veszik észre, hogy a pénztárnál a vásárolt termékért a feltüntetettnél vagy a meghirdetettnél magasabb árat számolt fel a kereskedő, ne riassza el Önöket „ A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.” kiírás. A fogyasztó kifogásával a kereskedőnek ettől függetlenül foglalkoznia kell.
Címkék: akicó, reklamál, árleszállítás, jog, vásárló, becsap, ingyen, gazdaság