Az üzletekben azonban még mindig azt érzik az eladók, hogy a vásárlók árérzékenyek.

Főleg a hónap végén. Ilyenkor a legnépszerűbb az olcsó szlovák tej.

Minden vásárlás a pénztárnál dől el. Mire van szükség és arra mennyit tudunk fordítani. A javuló statisztikák ellenére még mindig az ár határozza meg mit veszünk le a polcról.

- Más terméknél nézem azt is, hogy magyar legyen, de a tejterméknél nem, ott csak az árat - mondta Máli Anita.

Az egyik kaposvári boltban többféle tejből lehet választani. A legtöbbje hazai gyártású és még kaposvári is található a hűtőpultban. A dobozosok között ott van azonban a szlovák tej is, aminek az árával nehéz versenyezni.

- Keresik a magyar terméket a tehetősebbek, vagy hónap elején. Amikor már szűnik egy kicsit a pénztárca, vagy kevesebb, akkor már keresik a külföldi olcsóbbat és az akciósat - mondta a Kapos Coop Zrt. üzletvezetője, Csatos Sándorné.

A hazai tejpiacról készült felmérésében az Agrárgazdasági Kutatóintézet megállapította, hogy tavaly 10 százalékkal több hazai tejet vettek az emberek. Ezzel együtt az üzletláncoknál is erőteljesen megnőtt a hazai tej és tejtermék iránti kereslet. 40 százalékkal kevesebbet hoztak be külföldről, mint azt megelőzően.

- Abszolút érzékelhető hozzáállásbeli különbség a 2-3 évvel ezelőttiekhez képest. Jelentősen megnőtt az érdeklődés és az igény a láncok és a nagykereskedők részéről, hogy magyar tejet és sajtot szeretnének árulni - mondta a Fino-Food Kft. ügyvezető igazgatója, Szommerné Egyed Linda.

A törvényi szabályozás is nagyban hozzájárult, hogy nő a hazai termékek száma az üzletekben. A kormány leállította az import tejek és sajtok reklámjait, valamint tilos a boltokban más árrést alkalmazni a magyar és a külföldi árunál. A szlovák tejtermelők ugyanakkor még mindig jóval magasabb állami és uniós támogatást kapnak a magyarokhoz képest, ezért tud még mindig olcsóbb lenni a szlovák tej.

Címkék: fogy, szlovák, termék, tej, magyar, gazdaság