A pedagógusok tudják, hogy mit érdemes tanítani, ha a gyermek egészségfejlesztése a cél, derült ki a Béres Egészség Hungarikum Alapítvány országos reprezentatív kutatásából. A tanárok megfelelő tankönyvvel és tanagyagokkal rendelkeznek, valamint érzik a felelősségük súlyát is. Az országos felmérésen a megkérdezettek 92 %-a vallotta, hogy intézményi keretek között a jövő generációjának egészségéért tenni kell. A tanárok, az iskolai vezetés, a szülők és a diákok összefogása elengedhetetlen ahhoz, hogy a gyermekek egészségfejlesztése sikeresen megvalósuljon. „Az ország pedagógusait elismerés illeti az egészségnapok és más egészségmegőrző iskolai programok megszervezéséért, de önmagában ez még nem elég. Abban szeretnénk segíteni a pedagógusokat, hogy másokat is tudjanak lelkesíteni és együttes erővel még magasabb szinten neveljék a gyerekeinket az egészséges életmódra.” – mondta el dr. Béres József, az Alapítvány életre hívója.
A régió iskoláinak alig több mint egyharmadában van egy évnél frissebb fejlesztési terv. A tízből csak hat iskolában van az egészségfejlesztési programok összefogására kijelölt személy. Ez, hiányosságot mutat. A pedagógusok 38 százaléka ad arra esélyt, hogy más iskolában dolgozó, és egészségfejlesztéssel foglalkozó pedagógus tapasztalatait hasznosítsa a saját programjai megvalósításában. Pályázati, szponzori segítséget csak 36 százalék mozgósít. Fontos lenne a pedagógusokat segíteni abban, hogy ne csak a saját lelkesedésükre kelljen hagyatkozniuk, hanem a szülők is vegyenek részt az egészségfejlesztési programban. Ugyanis tízből három iskolában a szülőket nem tudják aktivizálni.
A Béres Egészség Hungarikum Alapítvány a gyermekek egészségjövőért tenni akaró pedagógusokat kívánja támogatni. Részükre, 2011 őszétől olyan képzést indít, amely abban nyújt segítséget, hogy a felső tagozatos egészségfejlesztés szervezettebb formában és még szélesebb körű összefogással valósuljon meg.
Forrás: Béres Egészség Hungarikum Alapítvány
Címkék: Béres, régió, iskola, fiatalok, egészség, egészségügyi anyagok