A konverziós funnel lépései
A Facebook ecommerce funnel első lépéseként a “hideg forgalmat” a webshopra tereljük, minél jobb a célzás, annál kisebb lemorzsolódási arányt tapasztalunk. A hideg célzásnál a terméken túl az is átgondolandó, hogy milyen életszínvonalú célcsoportot akarunk megcélozni. A hirdetésnél a magatartás és érdeklődési körök megadására is nagyobb figyelmet kell fordítani.
Természetesen van lehetőségünk profi segítséget is igénybe venni, például a 7Blog webshop marketing szolgáltatását. Az e-kereskedelem területén hatalmas a verseny, egy veterán full-stack ügynökséggel a hátunk mögött viszont garantált a növekedés.
Miután a felhasználók találkoznak a termékkel, kétféle opcióval is számolhatunk. Az egyik, amelyben vásárlás történik, de nézzük meg azt az esetet is, amikor a vásárló mégis halogatja a döntését, és otthagyja a kosarát.
Nem volt elég meggyőző a kommunikáció, létezik jobb alternatíva, elrontott árazás, magas szállítási díj, lassú betöltési idő, nem reszponzív a webshop, esetleg UX hibák állnak a háttérben? Bármi is az oka a vásárlás elmaradásának, alaposan utána kell járni!
Ilyenkor a legfőbb, hogy kritikusan kell szemlélni a webshopot, kizárva mindenfajta elfogultságot. Milyen a felhasználói élmény? Mit nyújtunk a vevőnek?
A kosárelhagyás körülményeinek kivizsgálása
A Hotjar remek megoldás, érdemes bevetni plusz segítségként, hiszen általa képet kaphatunk arról, hogy mit néznek meg a felhasználók. A screen recordinggal kielemezhető a webshopon belüli viselkedés.
Elég gyakran előforduló hiba, hogy túl sok információval zsúfolják tele az oldalt, ez azonban a látogatók kedvét szegheti, hiszen vásárolni jöttek, nem hosszasan olvasni.
Érdemes gondosan átnézni a Google Analytics mérési eredményeit, ebből rengeteget megtudhatunk, például, hogy mennyi idő átlagban egy munkamenet, és melyek a kilépő oldalaink.
A kosárelhagyásnál egyáltalán nincs vége a játéknak! Ilyenkor elővehetjük a remarketing listákat, és optimalizálható a checkout oldal is.
Leggyakoribb Facebook ecommerce hibák
Rengeteg kampány sorsa a célzás pontosságán és relevanciáján múlik. Nem csupán az érdeklődés alapú közönséget célszerű tesztelni, hanem lookalike közönségeket is.
A kampányokat olyan konverzióra érdemes optimalizálni, amelyből a pixel minimum 500 eventet dokumentált, és amelyek elég gyakoriak is. Nem teljesülés esetén viszont optimalizálhatunk kosárba tételre.
A legnagyobb hiba pedig, ha nem használjuk ki a dinamikus marketing nyújtotta lehetőségeket, ezzel a beállítással ugyanis automatikusan azok a termékek kerülnek a remarketing közönség szeme elé, melyeket már megnéztek, tán majdnem meg is vettek.