2021.04.19 - Hétfő
Emma
5ºC / 10ºC
Borult

Mitől ütemes egy menetrend? Egy menetjeggyel átszelhető a város? 2021. Február 24. - Szerda 13:05 | Címkék: Olvasóink kérdezték, vonal, helyközi, menetrend, utas, járat, bérlet, jegy, busz

Hétfőtől új rend szerint közlekednek a kaposvári buszok. A tízezreket érdeklő és érintő kérdéseinket a szolgáltató cég vezérigazgatójának tettük fel.

Hatszemközt című műsorunk tegnap esti adásában a Kaposvári Közlekedési Zrt. vezérigazgatója, Turnai Károly volt a vendégünk. Tőle tudjuk, hogy a 11Y - az egyik legismertebb járat, amelynek kaposfüredi végállomása van. Hétfőtől a 11-es jelzésű buszok más számot kapnak, akárcsak az eddigi hetesek. A 71-72-73-as számozás elsőre szokatlannak tűnhet, ám ha az ember átnézi a közlekedési szolgáltató táblázatát, illetve az új vonalhálózatot könnyen megértheti az új számozás logikáját.

Az új menetrendet városszerkezeti változások éppúgy indokolták, mint az utazási szokások és a lakossági visszajelzések - tájékoztatott a cégvezető. A közlekedésszervezők sok szempontot figyelembe vettek munkájuk során, az egyik legfontosabb az úgynevezett ütemesség volt: "Az ütemesség azt jelenti, hogy hozzá igazodik a napi ritmusunkhoz a tömegközlekedés. Tudjuk, hogy félóránként, óránként megy a busz, nem kell az órát nézni. Nem olyan menetrend van, mint a távolsági közlekedésben, hogy 12 óra 13 perckor indul a busz, hanem tudjuk, hogy tízpercenként jön. A másik, ami nagyon fontos volt, hogy a munkába járókat, az iskolába járókat, az egészségügybe járókat, a bevásárolni járókat el tudjuk vinni ezekre a célállomásokra és utána haza is tudjuk őket vinni."

Korábban sugaras szerkezetű volt a kaposvári buszközlekedés. Vagyis a központi pályaudvar valóban központi szerepet töltött be. Márciustól viszont számos járat esetében az Esterházy híd környéke csak egy lesz a megállók sorában. A helyi autóbuszállomáson keresztül átmenő, összekapcsolt járatoknak köszönhetően kevesebbszer kell majd átszállniuk az utasoknak.

"A cél az is volt, hogy a különböző vonalakban a megállók száma nőjön, nőjön az az idő, amit a gépjármű egy járatban tölt, hosszabb távolságokat tegyen meg. Ennek nyilván gazdasági előnyei is vannak, de az utasok számára is egyértelműen előnyös. Illetve, ami még fontos, hogy egyetlenegy jeggyel az új rendszerben sokkal többet lehet utazni. Tehát akár át tudok utazni a város egyik végéből a másikba, míg korábban ez kettő jegyet jelentett, akár hármat is, mert több helyen át kellett szállni."

Ez nemcsak a környezetvédelem szempontjából fontos, hanem megtakarítást is jelent az utasoknak. Egy egyvonalas bérlet például több, az adott szakaszon közlekedő járat használatára is feljogosít.

Vissza az előző oldalra

Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket, "cookie"-kat használ.
A böngészés folytatásával jóváhagyja a sütik használatát. Bővebb információ

Bezárás