m7


A KaposPont kérdésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ma közölte: ha rendelkezésre állnak majd a megvalósításhoz szükséges források, leghamarabb 2016-ban kezdődhetnek a 67-es gyorsforgalmi út kivitelezési munkái.

A korábbi elképzelésekkel ellentétben a Somogyaszalót elkerülő utat a Deseda érintése nélkül, új nyomvonalon kell megtervezni - ez is kiderül Loppert Dánielnek, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetőjének a szerkesztőségünknek küldött válaszából.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. válasza szerint 2x1 sávos gyorsforgalmi út épül majd Kaposvár és Balatonszemes között a településeket elkerülve, így az autók itt akár 110-zel is haladhatnának. Az M9-es út Kaposvár-Szekszárd közötti szakaszára most készül a környezeti hatástanulmány. A Kaposvár-Nagykanizsa közötti részt pedig 2025-ben kezdenék építeni.
A Somogyaszalót elkerülő út kivételével az összes szakaszra beszerezték már a szükséges építési engedélyeket, valamint a építési területek túlnyomó része is rendelkezésre áll, így 2014 végére befejeződhetnek a területszerzési feladatok.

A következő feladatok egyike lesz, hogy elkészüljön a környezeti hatástanulmány, valamint az egyesített építési terv is a Somogyaszalót elkerülő úthoz. Ezekhez már lezárultak a közbeszerzési eljárások. Így ha minden jól megy és adottak a feltételek akkor  2016-ban megindulhatnak a munkálatok. Amennyiben a megvalósításhoz szükséges forrás rendelkezésre áll.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. másik a dél-dunántúlt érintő beruházása az M9 gyorsforgalmi út, két szakaszának a megépítése. Az egyik a Nagykanizsa - Kaposvár közötti szakasz megépítése, amire egy kormányrendelet szerint a 2025-2027 között kerülhet sor.

A Kaposvár - Szekszárd közötti szakaszon jelenleg folyamatban van a környezeti hatástanulmány készítése, majd a környezetvédelmi engedély megszerzése és a Kaposvár - Bonyhád szakasznak az építési engedélyezési terveinek készítése.

Címkék: pálya, megye, 2016, autó, somogy, gazdaság