null

Ennek elkerülése érdekében tervezzük meg előre, hogy milyen tartalmat, milyen felületen és hogyan szeretnénk publikálni! Itt ugyanis nem arról van szó, mint a híradásoknál, hogy a folyamatosan érkező aktualitásokat közzé is tesszük azonnal. 

Természetesen van, ami felülírhatja a tervet, de az alapoknak meg kell lenni! A Prioris a közösségi média marketingben A-Z-ig a segítségünkre lehet, de nem árt, ha mi magunk is aktív formálói vagyunk az úgynevezett content plannek. 

Mi a content plan?

Ez egy tartalmi terv, amiben napra pontosan tudjuk fixálni a közösségi média felületeken kommunikálandó témákat. Sokféle verziója létezik már, de akár egy megosztott excelben is tudjuk vezetni, még a szöveget is pontosan beilleszthetjük ide. Érdemes minden általunk használt kommunikációs csatornát felvezetni, hogy egyfajta mátrixban láthassuk a “mikor”, “mit”, “hol” kérdésekre adott válaszokat. Minél átfogóbb a content, annál jobb. 

Mi kell még ahhoz, hogy sikeres legyen a tervezés?

Nem elég csak bedobálni a témákat a content planbe, ennél sokkal tudatosabb tervezésre van szükség. Mi az, amit mindenképp fixáljunk hozzá? 

- Az első és talán legfontosabb a célcsoport, vagyis az, hogy kinek tervezünk kommunikálni, és hol fogjuk őket elérni a legegyszerűbben.

- Határozzuk meg a célokat, azt, amit el szeretnénk érni a tartalmainkkal!

- A büdzsé tervezése is lényeges, hogy lássuk, mire érdemes, és mire tudunk még költeni. Itt azt is mérhetjük, hogy mi az, ami jól teljesít, és mi az, amit inkább célszerű elhagyni. Ebben a Google Analytics és Facebook Insigths is segítségünkre lehet.

Ha mindez megvan, akkor jöhet a terv. A főbb fókuszpontokat akár egy évre előre is meghatározhatjuk, de a pontos tartalmakat elegendő 2-3 hétre, hiszen addig is sok minden változhat.

Mit és milyen gyakran posztoljunk?

Ahhoz, hogy folyamatosan jelen tudjunk lenni a közösségi média felületeken, heti 2-3 posztra szükség van. Ez talán elsőre rengetegnek tűnik, és úgy érezzük lehetetlen cél. Pedig nem az!

Például a jeles napok mindig segítenek, persze ezeknek valamilyen szempontból kapcsolódni kell a márkánkhoz. Másik hasznos tipp a célközönséget érintő iparági témák kommunikálása.

Nem árt, ha elemezzük a korábbi tartalmakat, és a jól teljesítők mintájára készíthetünk újabbakat. A versenytársak kommunikációját is figyeljük, gyűjtsük be az általuk használt kulcsszavakat és hashtageket! A viccesebb, személyesebb tartalmak mindig jól jönnek. Ne vigyük túlzásba, de bizonyos időközönként bevethetjük.

Ha pedig mindezzel elkészültünk, és kész a napokra fixen betervezett content, jöhet az időzítés! Ezzel időt, energiát spórolunk meg, és sokkal eredményesebb lehet a kommunikációnk. Iktassuk be a tervezésbe, ha eddig még nem tettük meg.

Címkék: prioris, reklám