Egy teljesen új platform az alacsonyabb hirdetési költségek miatt hozhat jelentős profitot és olyan látogatókat is vonzhat, akiket máshol nem sikerült elérni. Mindazonáltal fontos az is, hogy ismerje a legújabb trendeket, hogy gyorsan tudjon a várható helyzetre reagálni. Ebben próbál meg ez a cikk segíteni.

Melyik a legjobb közösségi média platform?

Erre a kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni, mivel ahogyan a vállalkozás is egyedi, annak online marketingje is egyedi kell, hogy legyen, a szabványklisék nem minden vállalkozásra húzhatók rá. Az sem célravezető általában, ha minden platformon jelen van valaki. Egy komoly, tudományos vállalkozás akár még presztizsveszteséget is kénytelen lehet elkönyvelni, ha például TikTok-on hirdet.

Megpróbálunk most egy szempontrendszert átadni, amelynek alapján könnyebben meg tudja határozni, mire érdemes figyelni, mire érdemes készülni a közeljövőben.

Közösségi média használata

Minden webshopnak jó, ha van egy saját közönsége, vannak törzsvásárlói. A Facebookra sokan azt mondják, hogy az idősek Instagramja, itt tehát inkább a közép és idősebb korosztályt lehet elérni, a TikTok felhasználóinak átlagéletkora pedig még az Instagraménál is alacsonyabb. A YouTube inkább videós hirdetésekre alkalmas.

null

Akik nem magánszemélyeknek, hanem inkább cégeknek értékesítenek, azoknak a LinkedIn jelenlét szinte kötelező. A Twitter Magyarországon nem annyira népszerű, mint az Egyesült Államokban, és vannak olyan közösségi média platformok, amelyek nálunk nem is ismertek.

Értékrend

Fontos, hogy a vállalkozás és a közösségi média platform értékrendje összeegyeztethető legyen, ellenkező esetben a webáruház elvesztheti hitelességét, ahogy egy vegyszereket forgalmazó webshop például hiteltelen lenne egy környezetvédőket tömörítő közösség platformján.

Ha bizonytalan abban, hogy Önnek melyik platform lenne a legjobb, kérje az Unas szakembereinek segítségét!

Kinek kötelező hirdetni a Facebookon?

A Facebookot a legtöbb webshop nem hagyhatja ki, bár sokan sok pénzt buktak már a Facebook-kampányokkal. Ugyanakkor nagyon nagy célközönséget lehet a Facebookon elérni, jól célozható, jó beállításokkal nagyon magas látogatottságot eredményező platform. Ezen túlmenően számos ingyenes eszközt bocsát rendelkezésre, amelyek használatával a konverzió növelhető. Legjobb egy Facebookban nagy tapasztalatokat szerzett cégre rábízni a kampányok menedzselését.

Egyesével próbálja ki a platformokat!

Ha egyszerre több dolgot cserél ki a marketingkampányában, nem fogja tudni mérni a változtatás hatását.

Címkék: unas.hu, közösségi média, reklám