Ahogyan az Oktatási Hivatal korábban az MTI-hez eljuttatott közleményéből megtudhatjuk, a teljes körű mérések célja a diákok képességeinek, készségeinek minél pontosabb feltérképezése. Tehát a felmérés eredményei a szokásos osztályzó számonkérés helyett inkább a pedagógusok és szülők számára nyújthatnak információt a tanulók képességeiről.
Az Oktatási Hivatal közleményében azt is kifejtették: a feladatlapoknak nem céljuk az, hogy minden tanuló könnyen megoldja az azokon szereplő összes feladatot, hiszen az ország legjobb és leggyengébb tanulói is ugyanazt a tesztfüzetet kapják kézbe, és a mérésnek mindegyikükről megfelelően megalapozott eredményeket kell szolgáltatnia. Így nem lehet meglepő, hogy míg egyes tanulócsoportok szokatlanul nehéznek találják a felmérést, mások szerint túlságosan könnyű.
A közleményben kitértek arra is, hogy az előzetesen tájékozódni kívánók a hivatal honlapján megtalálják a tavalyi mérési eredményeket. A www.oktatas.hu honlapon elérhető jelentések, elemzések a tanulók, a szülők, az iskolák és azok fenntartóik számára sok szempontú adatokon nyugvó képet adnak az iskolában folyó pedagógiai munka meghatározott részleteiről. Természetesen egy iskola pedagógiai munkája pusztán a mérési eredmények alapján teljes körűen nem ítélhető meg, ám a jelentésekben megjelenő adatok a reális kép alapjául szolgálhatnak - írta a hivatal.
A magyar köznevelés országos mérési rendszerének kiépítése 2001-ben indult el, és mára már Európa és a világ szakmailag és szolgáltatásaiban legkorszerűbb mérési rendszerei között tartják számon.
forrás: MTI
Címkék: kompetencia, mérés, közlemény, iskola, kultúra