A vendég számára mindig az a legfontosabb, hogy a szálláshelyen ne érje csalódás, vagyis a nyaraló akkor elégedett, ha az, ami foglaláskor a képeken, leírásban szerepelt, végül úgy is lett. Persze olykor előfordulnak extra, sőt néha egészen extrémbe hajló kérések is. A szallas.hu összeállításából csemegézünk:
„A rendelt szolgáltatáscsomagon túl leggyakrabban születésnapi vagy romantikus lánykérés kapcsán kérik a szállásadó segítségét. Előbbinél tortát, pezsgőt hozatnak, olykor tűzijátékot rendelnek, míg lánykérés esetén a szoba virágszirmokkal történő teleszórását kérik a vendégek” - mondta Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.
Ugyancsak tipikusnak mondható az ingyenfuvar a pályaudvarról a szálláshelyre, de apartmanok esetében még a bevásárlásban való segítségkérés sem ritka. A kisgyerekes családoknál bevett szokás a pár órás gyermekfelügyelet, mint ahogy az ebbel érkezők esetében is elő-előfordul, hogy a házi kedvenc felvigyázásra kérik meg a vendéglátót.
A szállásadók többsége szerint minden évben akad legalább 1-2 igazán meglepő és emlékezetes vendégigény. Ilyen volt például azé a fiatalemberé, aki a naturalizmus jegyében szeretett volna reggel meztelenül meditálni a hotel teraszán. Egy nagyobb rokonság karácsonyfát és ehhez társuló hangulatot „rendelt” októberben, vélhetően azért, mert ekkor tudták csak egy légtérbe terelni a rokonokat, míg egy céges kivonulás alkalmával a termékbemutatóhoz páncélautót kellett beszereznie a recepciósnak.
„A vendégek többsége természetesnek veszi, hogy extrém kérésekkel fordulhat a szállásadók elé, így tett az a vadász is, aki az apartman tulajdonosát kérte meg arra, hogy a frissen elejtett vaddisznót kizsigerelje. A magányosan érkező férfiak sem nagyon lacafacáznak, ha este hölgytársaságra vágynak, a helyzet mielőbbi orvoslására a recepcióstól kérnek pironkodás nélkül segítséget” - mesélte a szakértő.
Az emlékezetes esetek sorában persze akadnak igazán meghatóak is. Egy vendéglátó például mindent előre leszervezett annak a német családnak, akik vadlovakat látni akaró nagybeteg kisfiúk álmát szerették volna valóra váltani. Ahogy a tulajdonos fogalmazott, a történések bearanyozták a napját, leírhatatlan érzés volt látni a gyermek örömét.
Minden 20. szállásadónak volt már dolga ismert emberrel, ám a beszámolók elsöprő többsége szerint velük mindig jól ki lehet jönni, sőt igényeik az „átlagvendéghez” képest egyáltalán nem kirívóak. „Nagy ritkán azért itt is akadnak különleges helyzetek, egy közismert férfi például nem volt hajlandó kitölteni a bejelentkező lapot, mondván, róla mindenki tudja, hogy kicsoda. Egy hölgyceleb pedig saját ágyneművel érkezett, s határozottan arra utasította a személyzetet, azonnal húzzák át arra a szobájában lévő textíliákat” - tette hozzá Mészáros Judit.
Ha az extrém kérések jellemző forrásait keressük, akkor kor és családi állapot alapján nincs markáns különbség, nemek, illetve az anyagi helyzet alapján már annál inkább. A portálnak nyilatkozó vendéglátók tapasztalatai alapján a gazdagabbak, illetve a hölgyek azok, akik az átlagnál jóval gyakrabban állnak elő különleges kéréssel. Akadt olyan jól szituált nő, aki a szálloda konyhájára ment ellenőrizni azt, hogy miből készül majd a napi betevő, egy másikat pedig a szomszédban lévő kakas kukorékolása zavart reggelente, a vendéglátó mindkét helyzetet megoldotta.
„A szállásadók 99 százalékának még az ilyen és ehhez hasonló kérésekkel sincs gondja, szívesen segítenek, hogy a vendég jobban érezze magát, az extrákért nem kérnek pénzt, maximum annyit, amennyibe nekik került a vendég kívánságának teljesítése.”
Címkék: kívánság, extrém, hotel, vendég, szálloda, kis szines