A Magyar Villamosenergia-ipari Átviteli Rendszerirányító (MAVIR) Zrt. azt közölte az MTI-vel, hogy az óraátállítás módszerével egynapi átlagos villamosenergia-fogyasztást, csaknem 40 ezer háztartás éves felhasználását lehet megspórolni. Az 1980 óta működő rendszernek köszönhetően eddig mintegy 4 ezer gigawattóra energiát spórolt az ország, ez mintegy 5 heti átlagfogyasztásnak felel meg.

A MÁV tájékoztatása szerint az óraigazítás hajnalán azok a belföldi vonatok, amelyek hajnali 2 óra előtt indulnak, már a nyári időszámításnak megfelelően érkeznek a következő állomásra. Az eredetileg hajnali 2 és 3 óra között induló belföldi személyszállító vonatokat 3 órakor indítják el. A Budapestről szombat éjszaka induló nemzetközi vonatok várhatóan egyórás késéssel érik el külföldi végállomásukat.

Magyarországon két nemzetközi vonatot érint az óraátállítás. Ez a Bécsből Bukarestig közlekedő Dacia nemzetközi vonatot Békéscsaba és Lőkösháza között éri, így a szerelvény Lőkösházára már a nyári időszámítás szerint, 3 óra 15 perckor érkezik meg. A Bukarestből Bécsbe tartó Dacia nemzetközi vonat Békéscsaba és Szolnok között tér át a nyári időszámítás szerinti menetrendre, emiatt 3.56-kor érkezik Szolnokra, majd folytatja útját Budapesten át Bécs felé.

Az óraátállítás sokaknál fejfájást, rosszkedvet és levertséget okoz, bár az időzónákon átívelő repülős utak tapasztalatai alapján az egy óra eltérést nagyjából egy nap alatt megszokja a szervezetünk.

Címkék: átállítás, nyári, óra, kis szines